Full version: Nu har de tagit sig
fruberglund
Trodde inte det skulle bli något av dessa små trådar

Men nu efter knappt 2 veckor ser mina Isop ut så här smile.gif

När är det dags att omskola dessa? De har 4 blad nu (två bladpar) och ett till bladpar är på väg.
Helen i Piteå Zon 5
Det kan du göra nu, plantera ner ända till första bladparet, och ställ svalt och under ljusrören. Fina plantor! Grattis! / Helen
Boxer
CITAT (Helen i Piteå Zon 5 @ 05-03-2005, 22:54)
plantera ner ända till första bladparet

Kan man göra det med alla små växter som har blivit rangliga?
Helen i Piteå Zon 5
Jo, jag planterar alltid så långt ner det går med alla sorters frösådder, sen är det viktigt att dom får det svalt så det inte "ranglar" iväg igen. /Helen.
Boxer
Tackar så hjärtligt för bra och snabbt svar. wub.gif

*ger mig på de små liven med en gång*
fruberglund
CITAT (Helen i Piteå Zon 5 @ 05-03-2005, 22:59)
Jo, jag planterar alltid så långt ner det går med alla sorters frösådder, sen är det viktigt att dom får det svalt så det inte "ranglar" iväg igen. /Helen.

Är det verkligen säkert? Ruttnar inte "stammen" då?

Får väl lita på ditt ord biggrin.gif

Då ska jag plantera om dem imorgon smile.gif Var roligt att få plantera lite igen, väntar på nya frön och börjar bli lite otålig nu laugh.gif

Just det...vanlig blomjord va eller går det med villa/plantjord? Och så gödsla va? Hur ofta gödsla och går det bra med typ substral eller ska det vara något speciellt? (snälla inget krångligt nu va smile.gif)
Helen i Piteå Zon 5
Jag använder plantjord till mina plantor, just nu Hasselfors P-jord, men jag föredrar Yrkesplantjorden från Hammenhögs, men det spelar ingen roll bara det inte är sådana där 5 för 100:- det är skräpjord. Sen går det några veckor innan jag ger svag växtnäring och då duger det jag har hemma. / Helen
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon