Carina Josefsson
I går var jag och handlade 15 stycken fröpåsar och en änglatrumpet stickling. Vad det kliar i fingrarna nu!
Jag skulle behöva lite råd om änglatrumpeten, har aldrig haft någon innan. smile.gif
Helen i Piteå Zon 5
Vad kul med fröpåsar, vad har du köpt för spännande? Om du går in på sökfunktionen och skriver Änglatrumpet så finner du flera trådar som kan hjälpa dig med svaren. / Helen
Carina Josefsson
Thailändsk basilika, Chilipeppar, Svartöga, Trädgårdsnattviol (blommar först nästa år tyvärr), Doroteablomma och de vanliga grönsakerna + kålrabbi som jag aldrig provat innan, men de såg så läckra ut på bilden!
Tack för rådet, ska se om jag hittar nåt om Änglatrumpet.
Gunilla i Arboga
ÅÅÅÅÅÅ Trädgårdsnattviol wub.gif Min favvoblomma, Det finns ingen godare doft om kvällarna. Nån påstod att den är 2-årig. Men jag har en stor planta som har planterat sig själv mitt i grönsakslandet. Där har den stått i flera år, sådetså. Den fröar ju av sig rätt friskt. Man får den lite här och där. Men den är ju så välkommen.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon