Brandklipparen
06-03-2005, 11:37
Okej, här kommer en flummig fråga.
Om ni fick möjlighet att resa tillbaka i tiden för att leva under en annan epok.
Vilken skulle det då bli? Och varför?
Brandklipparen
06-03-2005, 11:55
Själv skulle jag nog vilja färdas tillbaka till 1700- eller 1800-talet för att ta befäl över någon armé i något av de otaliga krigen.
Sen skulle jag i spetsen för mina män (ridandes på en vit springare givetvis) leda dom mot seger!
Jag undrar just vad ni ska tro om mig nu
Men vi har ju alla våra drömmar här i livet.
Jag är nog en riktig drömmare..................
Airamya
06-03-2005, 12:10
Långt, långt tillbaka.... Som prästinna i en gudinnedyrkande, hednisk forntid
Eva i Skåne
06-03-2005, 13:30
Min dotter var mycket intresserad av egyptologi i tonåren och lockade med mig lite i det intresset.
Jag skulle nog vilja uppleva faraonernas storhetstid och det välutvecklade samhälle de levde i........
men bara om jag fick komma tillbaka till nutiden efter ett besök
ända längst tillbaka till då vi levde i grottor o kanske i mindre grupper skulle vara spännande att få se
sen skulle jag kunna tänka mej en vecka i varje tid bara för att stilla min nyfikenhet o så skulle jag vilja kunna stanna där jag tyckte det var bäst
på någon ö med en vacker djungel o gott om föda o varmt o skönt o vatten o blommor
enparadisö skulle jag välja där det va lätt att leva
Monica M zon 4
06-03-2005, 16:47
Slutet på 1700-talet! Många upptäckter gjordes och vetenskaperna gick framåt. Nya världar utforskades. Det tror jag var en spännande tid att leva i. Om man hade pengar och makt! Skulle inte vilja vara fattig på den tiden.
*solis*
06-03-2005, 17:05
Tiden då Jesus levde skulle jag absolut vilja besöka om det var möjligt,alltså vara i hans närhet.
Enkelt val för mig: 1920-talet.
Varför?
Litet ytligt att säga detta kanske, men den tidsperioden attraherar mig enormt starkt estetiskt och kulturellt. Kläderna, frisyrerna, musiken, dansen (charleston), stumfilmerna, litteraturen, art deco, jugend. ALLT!
Men det hände ju också mycket intressant under mellankrigsperioden. Resandet satte fart (åka Zeppelinare vore en dröm, eller varför inte en T-Ford eller Atlant-ångare...), kvinnor blev självständigare och började arbeta utanför hemmet, m m.
1920-talet är faktiskt ett av mina största intressen. Samlar på allehanda saker från den tidsperioden.
pisanggoreng
06-03-2005, 18:34
600-talet på arabiska halvön.
Bjäbban
06-03-2005, 18:44
1971!
Då var jag ung, frisk, pigg och hela livet låg framför mig !
Hade precis öppnat "eget" hade köpt min första lilla bil (en röd Fiat vid namn Plutten)
Ägde en underbar hund!
Ja tänk om man kunde få komma tillbaks dit!
Susanna
06-03-2005, 18:58
Aten på 500-talet och 400-talet före Kristus. Den klassiska perioden med demokratins födelse. Skulle vilja se alla tempel, skulpturer, vaser etc etc när det var nytt.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du
klicka här.