Full version: +25 grader!
Agger
....I inglasningen. Skööönt. Nu ÄR det vår (i alla fall där inne laugh.gif )

Lite torr luft kanske...?? biggrin.gif Nej, den där fuktmätaren är inte i ordning.
TeliaNet
vad har du för växter där då?
kerstin z5-6
nej det får vi hoppas - jag såg att det var 65 % i mitt idag tongue.gif
Agger
Inte så mycket just nu, ett par "Det 12 lärljungarna"
Dom STORtrivs där inne hela året, förra sommaren så blommade en och samma med inte mindre än 18 st blommor. Det kom 2 st stänglar som innehöll 9 knoppar var.

Och snart ska jag ta in änglatrumpeterna, då blir det ganska fullt där inne, men ack så ljuvligt.
Agger
CITAT (kerstin z5-6 @ 06-03-2005, 12:37)
nej det får vi hoppas - jag såg att det var 65 % i mitt idag tongue.gif

65% luftfuktighet?? Det är ju nästan en swimmingpool biggrin.gif
kerstin z5-6
Nej det är i underkant i luftfuktighet .. fullt ? hur jämrans många Änglatrumpeter har du ?
Sist jag kollade bilderna hade du ett hav av plats .....
det går inte an laugh.gif laugh.gif laugh.gif
Agger
CITAT (kerstin z5-6 @ 06-03-2005, 12:50)
Nej det är i underkant i luftfuktighet .. fullt ? hur jämrans många Änglatrumpeter har du ?
Sist jag kollade bilderna hade du ett hav av plats .....
det går inte an laugh.gif laugh.gif laugh.gif

Bara 2 st, men dom blir BAUTA, dom kröp under taket förra året och upptog säkert 4 meter på bredden tillsammans, tänkte ta sticklingar, men jag sket i det, gav bort allihop. Du förstår, jag älskar att ha fria golvytor, däremot vill jag ha det lite fullare utomhus, får se vad det blir med allt i sommar, hur mycket hjälp man får och sånt. Nog är jag ganska seg, men det finns ju gränser för vad man orkar.

För att nu återgå till änglarna, så önskar jag att jag kunde ha dom ute, då skulle jag ha massor, men det blåser för mycket här.

Förresten så klagar gubben över att han blir snorig av mina änglar...?? Ja men då kanske han inte kan vara i inglasningen då tongue.gif Stackarn.

Nej, skämt åsido, tänk om jag måste göra mig av med dem...UUHHÄÄÄ sad.gif
då gråter jag.
kerstin z5-6
Men det finns ju så mkt trevligat att odla i ett sådant rum och ändå ha golvytan kvar -passionsblomma 4 meter lång nu , Citrus, oliv, nerium , orkidee , Rosor på stam ,och utan , Vin , kiwi , Fikon , mandarin , persika , Streilitza ,Bouganvillea , Sidenpipranka ,perenn blomman för dagen, mm mm
Trumpeterna- de åker ut om o när de visar ohyretendenser vilket de tyvärr gör rätt ofta ....
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon