Thomas Wahlqvist
Hej bäste träd vänner.
Jag har hört att det skall finnas batteri drivna seckatörer.
Finns det någon som kan ge tipps/råd angående inköpsställen?
Vad skall man betala för en sån?

Ont i fingrarna efter hundratals träd..............
ingmet
Sökte på Googe och fick 24 svar, dock var en del av svaren från samma site. Hittade två som dominerade och det var 1) Batteridriven sekatör
samt 2) Sekatör för handikappade
Thomas Wahlqvist
Jag skulle vilja ha lite information av någon med erfarenhet, av ovan nämda verktyg.
Fungerar dom bra?
Är det något att sattsa på?
Åsa, mälardalen zon 2
Jag visste att batteridrivna sekatörer var dyra, men att de var så dyra som de var i första länken (hittar ingen batteridriven sekatör i andra länken) visste jag inte, 16750kr och vill man ha extra batteri går det på 3225kr, men klipper man en himla massa träd så kanske det är värt pengarna.
Cilla
Jag gjorde en rätt grundlig undersökning av elsekatörer i Europa och USA när jag bestämde mig för att testa en. Den som för ett år sedan glänste över alla andra när det gäller trädbeskärning är den franska som finns på http://www.lotico.se/pellenc/ref1.htm. Företaget finns i södra Sverige på www.lotico.se och de är bra att ha att göra med tycker många av oss som använt dem.

Inte var den billig, men med tanke på tre års garanti och service (som inkluderar byten av en hel del delar automatiskt) och om man inte godkänner illa lagda snitt i träd så är den bra.

Jag har nu beskurit 100 träd med den och är överraskat nöjd.

När jag köpte fanns möjlighet att köpa begagnade också, de var billigare i pris och återförsäljaren vet var de begagnade till salu finns.
Thomas Wahlqvist
Hej.
Det här låter spännande.
Vad hittade du mer för slags märken/fabrikat ?
Kanske det finns något som jag borde känna till för att bestämma mig för ett köp.
Tyskland tex. , har du hittat /sett nån firma/fabrikat där?
Vad priset beträffar så kan man tänka sig att det finns fler fabrikat.
Kanske nån som är lite halvproffsig och därför kostar lite mindre.
Ölandshälsningar
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon