Full version: Bra busktomat
Elisabeth-Västkustkolonisten
Hej,

jag är på jakt efter en välsmakande busktomatsort för att ha på balkongen.

Det finns ju tyvärr inte många sorter i handeln.

Elisabeth
Marusjka
Jag hade Garderners delight förra åren på balkongen och hade hur mycket små tomater som helst. Men hmm...jag vet inte om det kallas busktomat...men bra funkade det iallfall.
Åsa, mälardalen zon 2
Gardeners deligt är ingen busktomat men det finns ju enormt många andra vad är det du har tänkt dig i tomatväg körsbärstomat, normalstora tomater, bifftomater eller vad? Det finns även högväxande och det finns lite mindre sorter.
Fredi
Jag har odlat Tiny Tim i några år och de ger goda tomater. Jag vet inte om det är slumpen som gjort det, men jag har fått starkare plantor av fröerna från Nelson än från Weibulls.
Elisabeth-Västkustkolonisten
Jag har ju alltid haft många olika tomater i växthuset men bara en busktomat och det var Balkonzauber ( många frukter och väldigt tidigt men inte så välsmakande tycker jag)

När jag nu bara har balkong så vill jag inte ha högväxande tomater, som Gardener delight, utan bara busktomat. Men den skall smaka gott.

Elisabeth
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon