Full version: Fredskalla
Christoffer
Min stora Fredskalla har bruna, torkade kanter, och precis innanför och längs med de torkade kanterna, går det en gul, smal rand.

Vad gör jag för fel? Jag vattnar Fredskallan och sprejar den ibland.
LillaTiger
Det är väl det största problemet under vintern att elementen går och det blir för varmt och torrt. Kan det va nått sånt tror du?
Den tycker ju om att stå lite fuktigt hela tiden (inte blött), har ju för mej att det är en slags sumpväxt egentligen.
TeliaNet
mycket märkligt, såg idag att min fredskalla börjat få blomskott. smile.gif och den har stått i 26*c mörkt under hela vintern.
LillaTiger
Det låter trevligt. rolleyes.gif Min stora håller på att blomma nu och det är påväg med fler knoppar. Vi har väl också ganska varmt.. men med alla andra växter så är fuktigheten ganska hög ändå.

Hmmm.. det kanske är solen som bränner Christoffers stackars kalla. Dumt att jag redan packat ner alla mina braiga böcker. sad.gif
Christoffer
Den får ganska lite sol, den står mestadels i skugga, men torr luft kan det nog vara, eller så borde jag ge den ännu mera vatten än jag gör, och kanske spreja ännu mera. Det är synd om en så vacker växt skulle dö helt.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon