*solis*
Idag blev jag så glad när jag var ute med vovvarna och såg hur en gammal kvinna satt på sin balkong och solade smile.gif
I 6 års tid har jag sett henne sittande och solande då solen har kommit fram efter vintern smile.gif
Så nu måste bara våren vara snart här,tänkte jag när jag såg henne på balkongen smile.gif
Brandklipparen
Det låter som ett tydligt vårtecken tycker jag.
Härligt!

Tackar, nu vet jag att våren i alla fall är på väg smile.gif
lotta_
Jag har en granne som teckar våren lika tydligt rolleyes.gif , men hon har inte visat sig än...
kristerh
Och mina flyttfåglar till föräldrar kommer hem 1 april wub.gif så då måste våren vara på g.
krister
Kathy
Igår var det verkligen vårkänsla här. wub.gif
Solen lyste ifrån en klarblå himmel, fåglarna kvittrade och snön glittrade och smälte av solens strålar.

Idag är det dock gråmulet ute....

....men.....våren lurar bakom knuten....snart så........ biggrin.gif
silos
Och nu är det H Ö S T och naturen börjar bli med härliga färger och jag plockar löv och pressar inuti tapetprovkataloger smile.gif wub.gif smile.gif
netaave
CITAT (silos @ 08-09-2005, 18:44)
Och nu är det H Ö S T och naturen börjar bli med härliga färger och jag plockar löv och pressar inuti tapetprovkataloger smile.gif  :wub:  :)

Du får göra dig en krona av lönnlöv och bli drottning av hösten.
Ta jämnstora löv och vik dubbla så att skafter kommer i vikningen, sen gör du försiktigt hål i lövet i den ådern som är skaftets förlängning, sticker in skaftet från ett annat löv vikt på samma sätt där (inuti det första lövet) och bygger på så sätt på till lagom storlek, sen sätter du ihop den på samma sätt. Alla löv ska gå lite omlott.

Ur Linneas årsbok smile.gif
netaave
När jag började läsa den här tråden i kväll trodde jag ni fått solsting allihop, vadå vårkänslor nu
renate
Ha ha ha................vårkänslor...........här hos mig är det fortfarande sommar med hösten inpå husknutarna. tongue.gif rolleyes.gif laugh.gif wub.gif biggrin.gif
silos
CITAT (netaave @ 08-09-2005, 23:05)
CITAT (silos @ 08-09-2005, 18:44)
Och nu är det H Ö S T och naturen börjar bli med härliga färger och jag plockar löv och pressar inuti tapetprovkataloger smile.gif  wub.gif  smile.gif

Du får göra dig en krona av lönnlöv och bli drottning av hösten.
Ta jämnstora löv och vik dubbla så att skafter kommer i vikningen, sen gör du försiktigt hål i lövet i den ådern som är skaftets förlängning, sticker in skaftet från ett annat löv vikt på samma sätt där (inuti det första lövet) och bygger på så sätt på till lagom storlek, sen sätter du ihop den på samma sätt. Alla löv ska gå lite omlott.

Ur Linneas årsbok smile.gif

Vilken bra ide smile.gif jag som behöver just en krona för min lilla inre prinsessa wub.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon