Full version: Krukros
Irene_L
Jag har fått en krukros och nu mår den inte bra. sad.gif
Den tappar blad och ser halvdöd ut. Hur får jag den att överleva? Jag tänkte sätta ut den i trädgården när det blir läge för det.
Om jag klipper ner den, har den då lättare att klara sig????? Eller vad ska jag göra wink.gif wink.gif
mvh
Irene
kerstin z5-6
Den har för lite ljus o ev för mkt vatten .. x tra ljus kan rädda men ibland går de bara utför .. klippa kan hjälpa men jag lovar inget -
Irene_L
Tack Kerstin för snabbt svar.
Det stämmer nog att den har för lite ljus. Den har stått ganska långt in i rummet. Ska ställa den ljusare och klippa den lite så får vi se. wub.gif
kerstin z5-6
Mkt ljust !!helst med en lågenergi lampa över ... ev kan den ta sig i så fall ger du den en mkt större kruka o näring ska du få se .. nåt kul smile.gif
Ciczi
Jag skickade ut två av mina krukrosor i trädgården förra året. De verkar ta sig. Innan snön kom och dränkte dem såg jag nya skott komma farandes på båda två. Så ut med dem i trädgården när det finns möjlighet laugh.gif

Ciczi
kiki
Min farmor har en krukros som hon har haft inne i säkert fyra år nu, och den klipper hon bryskt ner när den börjar se lite ynklig ut. Den har nästan alltid någon blomma eller knopp på gång.
mollys_matte
Brukar hjälpa om man klipper enr dem, och håller koll på vattningen, den får inte vara för blöt, men inte heller torka ut blink.gif

jag har tre krukrosor nergrävda i min farfars växthus, sen har ajg en inne nu som ajg köpte i vintras, den har fått nya skott, och verkar klara sig bra, köpte dock två, men den ena har typ spontan dött sad.gif
Fast när jag klippte den för att försöka rädda den så planterade jag en gren, och den verkar *peppar peppar* ta sig...

Sen klarar de sig inte så länge i jorden man köper dem i, så man bör plantera om dem i lite större kruka nästan genast!
carol
Kolla så att den har ohyra på sig! Krukrosen har väldigt lätt för att få spinn när den står inomhus, luften är för varm och torr, så spraya den ofta och håll bra koll på den.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon