Full version: astrantia
Gåsis
Egentligen var det nog bara dumt att så astrantia igen, sådde förra året och det kom inte ett nå. Men nu har jag gjort det igen och igen kommer inte ett nå wacko.gif Är det någon som vet om det kan löna sig att skvätta på lite GA-3, fast de stått ute ett tag redan? Ja, nu står dom ju inne förståss och jag VILL att dom ska gro.

/Åsa
Lena i Torslanda
Varför har du sådden inne? Ställ ut krukorna och så gror de när det är dags. Det behövs inga tillsatser för att få Astrantia att gro. Frösår sig hej vilt ute i rabatten.
Gåsis
För jag är nyfiken förståss laugh.gif
Jag har aldrig hittat en enda frösådd astrantia hos mig men jag tror kanske inte allt frösår sig här i zon 7 på samma sätt som det gör söderut. Dessutom vill jag att den ska gro inne för jag bor i lägenhet och vill gärna att det finns plantor när jag flyttar till stugan.

/Åsa
Helen i Piteå Zon 5
Njaa, du får nog ställa ut frösådden igen och låta våren sköta om groningen, du kommer ändå att ha fina plantor med dig ut till stugan. Dom börjar oftast gro i slutet av april/början på maj, dessutom växer det ganska fort, så du kan plantera ut under sommaren. /Helen
Gåsis
Jaha, jag viker mig laugh.gif Ut med dem igen. Men jag vill se små gröna strån, jag får plocka in nåt annat då.... rolleyes.gif

/Åsa
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon