amaira
Fast de bor inte i akvariet just nu, har en annan bur som funkar bättre tills vidare.

Två förtjusande små damer har flytat hem till mig sedan igår.
Med stamtavla så klart, tror jag det!
Fin stam också, med "Stjärnvindens" i leden - det ni wub.gif !!

Det är två helsystrar, men från olika kullar, den ena är född i november och den andra i december (-04).

Den yngste är busig och nyfiken och har lockig päls.
Den äldre är lite mera blyg och släthårig.

Båda är vackert svarta, med silkeslyster eftersom de har satin-hårlag.
Storasyster är kolsvart, men lillsyster är svart tan, och är alltså vackert guldbrun på magen.

Foton kommer så småningom, i husdjurstråden...

wub.gif wub.gif wub.gif
Malvia
Vad är det för djur?
Sulawesii
Ser fram emot foto´na!
Är dom små flickorna möss? Tycker om möss! (Hm..... ja, jag tycker om, i stort sätt, alla djur. Om nån tycker att jag alltid låter så här när det talas om djur).
Kathy
Åh, så spännande!

Ser fram emot foton på de nyinflyttade. rolleyes.gif
Caprice
Ser fram emot bilder på Guldhamstrarna... biggrin.gif

Caprice
Airamya
laugh.gif laugh.gif biggrin.gif Du kan verkligen konsten att förvirra ibland Amaira wink.gif laugh.gif Jag försökte febrilt komma på vad det var för djur som skulle bo i akvariet men fick bo i BUR under tiden! rolleyes.gif Det kunde ju omöjligt vara fiskar... det blev ännu tydligare (om det nu kan bli tydligare?!) när de visade sig ha päls... laugh.gif
En stund funderade jag på ödlor, men ödlor med stamtavla? Jaa, vem vet? Men en ödla med lockig päls??!! Nej, där föll det med... tongue.gif

satin-hårade möss? Jaa, njaaeee.... med stamtavla? Låter underligt, men det finns ju mycket för mig okänt under stjärnhimlen...

Så... Tack Caprice! Guldhamstrar måste det ju vara! wub.gif

Vad kul att du fått utökning i familjen, Amaira smile.gif Ser fram emot bilder på de små smile.gif
amaira
Inte Guldhamster ... *känner mig som Gammelnalle, var var han? började det på m?*
Gertie
Marsvin, så klart!!
Trevliga djur.
Blomstertanten
Men ska du verkligen ha marsvin i akvariet ? unsure.gif
Virgo
Marsvin är det väl om det börjar på m?
Fågade du inte när du köpte djuren, vad det var för nåt?
amaira
CITAT (Virgo @ 07-03-2005, 14:40)
Marsvin är det väl om det börjar på m?
Fågade du inte när du köpte djuren, vad det var för nåt?

Nää, jag frågade inte vad det var. laugh.gif laugh.gif

Jag kanske redan visste...???
Gertie
Gerbiler???
Börjar ju inte direkt på M, men i alla fall........
Fenja
Möss....
Mvh
Fenja
renate
Marsvin gissar jag,möss är väl inte svarta,eller är det råttor?????
Det är väl inte mink???????????
Airamya
Jag blir alldeles förbryllad... gjorde till slut en sökning på Google... Stjärnvindens finns både hos hamstrar och möss... Så det måste vara möss då? unsure.gif
amaira
Visst Fenja, det är möss!

Tam-möss finns i alla möjliga färger, från vitt, beige, svart, blå, vilt, siames (och mycket mera) och tecknade på olika vis, och långhåriga och korthåriga, och lockig päls och släthåriga och satin (silkesglans), och allt möjligt.

Stamtavla har de numera, och utställningar finns det också.

Den här sötnosen heter Smultronets Kassawa, är colorpointed (mörka partier runt nos, osv) beige fox. Med fox menas först en "valfri" grundfärg (denna är beige) Sedan ska endast tassar, sidor och bakdel vara jämnt tickade med vita hårstrån, och undersidan vit.

Kassawa är mamma till mina två gosingar wub.gif , som heter
Smultronets Querida och Smultronets Realista.
De är uppfödda av Görel Forsling i Gävle (som också tagit fotot som jag lånar här).

wub.gif wub.gif
Airamya
Jisses, så söt! wub.gif
Gunilla i Arboga
Jättefin liten mus. Vad roligt att det är så seriöst..... med stamtavla o.dyl.
När jag var barn så var vita möss något som kompisarna hade som leksaker i fickor och skrivbordslådor mad.gif Statusen har verkligen höjts på de små liven. Det är ju jättebra ! Tänk om folk blev lite mer seriösa när det gäller katter också. Om de kunde sluta att skänka bort dem i annonserna. Ibland kan man se att " söta kattungar bortskänkes" och i raden under säljes dvärgkanin för dyra pengar.
Virgo
Sådana käkade min boa till efterrätt ohmy.gif
Sulawesii
Tåååå töööööt, amaira!
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon