|
Gossen Ruda
07-03-2005, 19:20
En liten yrvaken fönsterpiga har väckts av värmen. Här på Västkusten har haft vår i luften idag, var har ni haft er?
*solis*
07-03-2005, 21:02
För första gången i år såg jag snödroppar i en villaträdgård
Inga snödroppar här än,men snön har krymt under solens starka strålar. På min promenad hörde jag en Bofink,det är ett vårtecken.
CITAT (renate @ 07-03-2005, 21:14) På min promenad hörde jag en Bofink,det är ett vårtecken. ojdå! lite väl tidigt!
kerstin z5-6
07-03-2005, 21:32
takdropp , talgoxe och + 5
CITAT (kerstin z5-6 @ 07-03-2005, 21:32) takdropp , talgoxe och + 5  Dito!
Annie-72
07-03-2005, 21:47
Här i värmland såg jag snödropparna blomma hos grannen förra lördagen innan köldknäppen kom.. Inte spanat på dem efter det...
Själv började jag skugga klätterrosen från igår.. Sydläget kanske sätter vårkänslor i den åxå annars...//Kram Annie
Gossen Ruda
07-03-2005, 21:48
Det fanns ett litet bestånd snödroppar i gräsmattan som nästan blommade när snön kom, dom tinar nog snart fram.
Gunilla i Arboga
07-03-2005, 21:49
Det har börjat LUKTA skog här där jag bor (kanske beroende på att jag bor i skogen...) Men under vintern är liksom alla dofter frusna, man har nästan glömt hur de känns. Då är det ett så härligt vårtecken när naturen tinar upp och börjar dofta igen....  ....
En fönsterpiga som tittar fram. Är det en pigtittare? Eller en fönstertittare? Vårtecken? Snön smälter lite (men det snöar ibland också), solen tittar fram (men det är mest grått), och det rasar stora snösjok ner från taken och droppar en del ( men fryser på nytt varje natt, morgon och kväll). Men fåglarna sjunger! Talgoxen filar sin tvåtonssång, blåmesen leker mobiltelefon (jag hör inte alltid den första inledande tonen, och då blir det en mobilringning av det hela i mina öron), och grönfinken bräker för fullt i buskar och träd, sin lilla lustiga melodi som avslutas med det där omisskännliga brääää-kandet. Jag längtar efter vååååår ! (edit: det är grönfinken som bräker, inte nån "grönsparv".)
Lars-Olof Arvids
08-03-2005, 16:50
Wo ist der Unser? Nicht in Deutschland i alla fall, för det är snö hela vägen från Bohuslän och ner till Ruhrområdet där jag var i helgen. Men solen är riktigt skön idag (även om det var kallt i morse) så visst kan man börja hoppas! I morse ropade både spillkråka och gröngöling när jag cyklade till jobbet, och snart kommer nog lärkan också!  Olle
Blomstertanten
09-03-2005, 08:22
Våren är här ! Har 1 blommande krokus och 3 vintergäck i min rabatt Fast ett litet bakslag har det varit i natt med minusgrader
Caprice
09-03-2005, 20:59
Igår började mina solcellslyktor lysa i trädgården... Det har de inte gjort på ett par månader... Så nu är våren på gång.. Caprice
Blomstertanten
11-03-2005, 07:54
Våren är borta igen ! Snöar för fullt nu, så vintergäcken och krokusarna syns inte längre !
Yin o Yang
11-03-2005, 08:01
Ingen vår i Degerfors heller  . Snön faller ymnigt sedan några timmar och de har hotat med snö hela helgen  . Och jag som just börjat planera för att städa lite i växthuset  .
Vi i *! Tesa, har ni så där stora och fina blommor redan!  Om det snöar, vilket det kanske redan gjort, så hamnar de där väl under snön? Tycker det är märkligt med alla blommor och sånt som kommer fram där så tidigt... här så smälter all snö bort först och växter kan man väl med tur se nån gång i april... uh?
Jag trodde i min enfald att vi skulle klara oss från ovädret men för nån timme sen började det fulllkomligt vräka ner snö....men mina krokusar blommar fortfarande glatt intill källarmuren...ingen snö har nåt till dem.. Det blommar bara väldigt lokalt just där i hörnet vid verandan i full sol hela dagarna och helt i lä nästan....
Gossen Ruda
11-03-2005, 22:09
För ett par veckor sen dök det upp några snödroppar ur gräsmattan, sen kom snön. Nu har den nästan tinat bort och då dyker dom "riktiga" snödropparna fram igen.
Mikaela
11-03-2005, 22:46
Nästa vecka är det vår hos mig!!!... Eller sommar..ganska snabb temperaturökning http://uk.weather.com/weather/local/HUXX0002 Mikaela
Idag är det den 13 mars Den första maj, dvs om 48 dagar, ska båten vara klar o sjösättas! Undar hur det ska gå till?
jobba på de e väl de man får göra för våren denkommer när denvill märker man
Inga från Närke
13-03-2005, 20:02
Fast man inte ser så mycket av våren så finns det lite hopp. I förra veckan fick jag se att mina påskliljor är uppe ca 4 cm. Det är efter garageväggen där solen hade värmt i flera dagar, men nu efter den sista snön och kylan syns bara toppen, får hoppas att de klarar sig.
CITAT (Ralf @ 13-03-2005, 17:38) Idag är det den 13 mars Den första maj, dvs om 48 dagar, ska båten vara klar o sjösättas! Undar hur det ska gå till? Ja... det måste ju vara omöjlig med tanke på alla plantor och frön och sånt som också ska "sjösättas" så här års...eller......??? Fast du kan ju odla havstulpaner på den iofs...
jag kommer inte ens i närheten av torpet då de e såhär mycket snö
SUCKKKKKK! När ni har städat bort era vårblommor och börjar vänta på missommar, -då! Kommer mina snödroppar upp frusna och misshandlade men vid liv Då glömmer man den långa vintern och vårkänslorna spirar.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
|
|
 |
|
|