|
kerstin z5-6
07-03-2005, 21:52
- ala ... nåja ni fattar nog .. Nu är det dags för Vit Collomia debilis Clematis massor av sorter en ny krypveronica mer alpiner rosor en art från canada Penstemoner -ett flertal sorter och lite till Det gror på i lådorna - Passifloran blommar i växthuset -Kamelians knoppar slår ut vilken dag som helst -Vit är den Chister i Falköping !Stamrosen blommar -igen Alla stora krukor i växthuset är om planterade med hjälp av maken ,vinet bananen , citrusarna , Änglarna o rosorna .. Viss omskolning ser ut att vara på tapeten snart Heuchera Dales strain -gror en masse .. Hur har ni det i lådorna
Irene_L
07-03-2005, 21:59
Jag har inte tagit in lådorna som jag satte ut i höstas. Är det dags att göra det?? Har inte sått på detta sätt förut så jag vet ingenting mvh Irene
Här åker de oxå in en efter en, fast jag lovat mig själv att inte Men astrantian är utsatt igen efter goda råd. Gissa om det Penstemon, några primula, och några till som jag inte får titta vilka för nu ska dottern in på MSN efter att ha gett mamma 2 minuter vid datorn /Åsa
kerstin z5-6
07-03-2005, 22:05
Du väljer själv , har du lysrör o utrymme inne o bor i norr kanske du vill ha stora plant i maj juni .. då tar du in dem -har du inga sådana möjligheter lämnar du dem ute så gror de i vår
Sulawesii
07-03-2005, 22:25
Jaha.... ska dom in igen? Hm... jag är ju novis med det här med perennsådd.... Får nog vänta ett tag då. Har ingen plats i mina lysrörshyllor.
Helen i Piteå Zon 5
07-03-2005, 22:26
Jag har fortfarande mina frigolitlådor ute, ingen kruka får flytta in i värmen pga. att jag har redan FULLT ÖVERALLT  har ingen aning om hur detta ska gå  tur att JULA öppnar i Luleå nästa vecka, maken ska på förhandskväll och gissa vad han ska få köpa med sig hem?? jo, fler lysrör, sen är det ju bara förhoppningsvis 3½ vecka kvar innan man kan öppna växthuset. /Helen
Irene_L
07-03-2005, 22:26
Jag har varken lysrör eller utrymme och håller på att flytta så dom får stå ute ett tag till men det är svårt. Är väldigt sugen på att ta in dom men ska försöka hålla mig mvh Irene
Ja usch...det kliar i mina fingrar också..harväldigt svårt att låta bli att ta in iallafall nåååra... Mern jag har ju så dåligt med lysrörsarmaturer så det låter sig inte göras....har allt tiggt lite av min "elektriska" svåger och blivit lovad.... men.....jag får väl vänta tills jag får dem...fast det är svååååårt
fiffigafrun
07-03-2005, 22:30
Men Kerstin, har du redan flyttat ut i växthuset? Du menar inte vinterträdgården/orangeriet alltså? På mitt växthus är det ett jämnt (men inte så tjockt) snöistäcke så det är inte speciellt ljust därinne faktiskt. Tänkte att detta skulle få trilla av innan jag flyttar ut plantorna dit o har på fläkten. I o f s är det kanske bara ett bra o lagomt solskydd... Hmm, jag har också plockat in rubbet. Är för nyfiken. Primula japonica flera på g. Men vit hässleklocka (från Helen i Piteå) händer det nada i har varit ute på balkongen, ute under snön, i kylen o över allt men icket. Vissa plantor måste jag nästan skola om redan bl a Asclepias incarnata och kryprölleka.
kerstin z5-6
07-03-2005, 22:41
nä, strax före älvsjö flyttar jag dit....
Helen i Piteå Zon 5
07-03-2005, 22:43
Gror inte Hässleklockan för dig? den kan vara lite tjurig att få till att gro. Ställ ut sådden igen och låt våren gro fröna åt dig, om inte det heller lyckas får jag plocka frösådda plantor runt min moderplanta. / Helen
kerstin z5-6
07-03-2005, 22:48
BjursBerit
07-03-2005, 23:56
Helen i Piteå Zon 5
08-03-2005, 10:04
CITAT (kerstin z5-6 @ 07-03-2005, 22:48) Jag har fortfarande mina c.viorna i kylskåpet, men jag sjunger en liten "truddelutt" varje gång jag tittar till dom, orden är: väx upp, väx upp, samtidigt klappar jag händerna och snurrar runt
fiffigafrun
08-03-2005, 13:49
Ok, då åker den ut snart ut igen då om inget händer, Hässleklockan alltså. Eller in i kylskåpet kanske.
kerstin z5-6
08-03-2005, 14:00
Ok .. vi får testa det då
Här gror det mesta som är sått faktiskt, gentianan får stå inne ngn vecka till innan jag kastar ut den (enl sårådet på Jelitto) o så får våren göra sitt. Aklejorna börjar gro o pellisarna är på väg att få sina första blad (fattar inte hur snabbt det går med dom i år!) idag ska mer ned i lådor, vallmosar o dyl. Tror några frön kommit på OK nu så jag ska dit o hämta ut dom o kasta ned dom också, sedan får tiden ha sin gång. *ler*
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
|
|
 |
|
|