Annie-72
Trodde nog att vårt utbygge skulle vara lämpligt. Förvarade den ljust vid förnster, frostfritt men ändå stendöd. Klippte ner den för att söka frisk ved men inge grönt så långt ögat kan nå... f*a*n (ursäkta uttrycket) men den var så stor och fin och blommade så vackert i somras..

Ingen som har en stickling ni vill avvara???

Hur gör ni andra med övervintringen???//Kramiz en ledsen Annie
kerstin z5-6
Hur har det varit med vattning ???
Kommer du till Älvsjö ?
Annie-72
Har funderat på att kanske ta mig iväg på nåt sånt kul.. Gubben är ju till Växjö hela veckan för att hjälpa till med teletrafiken efter kaoset så då kanske det är min tur att få åka iväg... När är mässan? Ska du dit?//Annie
kerstin z5-6
Ja och nog kan jag ta med skott från Grand mariner - aprikos -o en rosa o en vit .. smile.gif Fredag och Lö är jag där smile.gif
Gunilla i Arboga
Vilken osis sad.gif Om jag hade en stor trumpet så skulle jag gärna dela med mig. Men jag har just köpt en ny liten raring. Kan du ha gjort nåt skumt med vattningen ? Har den stått kallt så behöver den ju inte så mycket vatten alls. Jag vet en gammal dam som har jättestora TRÄD. hon klipper ner dem hårt. Nästan alla bladen åker bort. Bara stjälkarna kvar. Sen ställer hon in dem i svalaste rummet i huset. Ca. 15 grader. De får jättelite vatten. När vårsolen börjar komma börjar hon vattna lite mer. Men bara lite innan bladen har börjat att komma. Sen står de ute i solen hela sommaren.
Annie-72
Min fick lite vatten med markering på lite.. men det räckte tydligen inte. Men när ni andra klippt ned dem, hur ser veden ut??

Kerstin. Vilken pärla du är.. jag hör av mig om jag åker//Kramizar i massor
kerstin z5-6
Den är torr men får inte flagna om du fattar -gör ett försök med uppvattning .. de är svåra att vattna ihjäl även vintertid i + grader .. så nu vet du det
pm a om du kommer så tar jag med dem -jag åker To före mässan härifrån -har 80 mil dit så det tar ett tag smile.gif
Annie-72
Du är välkommen till Hammaröa för övernattning om du vill.. Stackars dig att behöva åka så långt...//Annie
kerstin z5-6
laugh.gif nej då det är årets höjdpunkt .. nästan i alla fall -tack för erbjudandet , men jag är gift med en 08 så jag tror svärmor får öppna dörren -hon bor på söder -int är de nå synd om mej smile.gif Hör av dej om du behöver sticklingar
K
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon