Full version: Feber av massage?
Rossi
Jag brukar få massage ganska regelbundet. Idag var det en ny massör och det kändes som om han tillhörde en lite högre division än andra jag har varit hos. Han masserade i princip hela kroppen från tår till öronsnibbar. Han fick igång blodcirkulationen så att det brände i hela kroppen. Han drog och tänjde och det kändes angenämt.

Direkt efter började jag känna mig lite småfrusen men det händer att jag gör det efter massage. Det händer ju en hel del i kroppen. Men när jag kom hem från jobbet så började jag huttra och nu ikväll så visade tempen 38,5 grader.

Är det någon som vet om det är normalt att inte bara bli frusen efter massage utan t.o.m. få feber?

Jag hoppas verkligen att jag kommer att sova bort det till imorgon bitti. För bara drygt en vecka sedan var jag hemma från jobbet med en kraftig förkylning och jag tycker att det vore högst olämpligt att stanna hemma imorgon igen.
E-a
Tror inte det är massagen du fått feber av. Du har säkert en infektion i kroppen som bröt ut i samband med allt som händer i kroppen vid massage. Man kan t.o.m bli onykter om man får massage dagen efter att man druckit alkohol wacko.gif Men man ska ju återvinna nu förtiden biggrin.gif

Peter
Blomstertanten
Jag har hört att man ska avstå från massage om man har en infektion eller virus i kroppen.
Kommer inte ihåg exakt varför unsure.gif
kristerh
Det är ju inte bra att ta massage när man har en infektion i kroppen,
det är oxså viktigt att dricka mycket och ta det lite lugnt efteråt, man kan få lite yrsel, har hört att man ev kan få lite sjukdomskänsla efteråt men feber har jag inte hört talas om att man kan få, men varför inte wink.gif efter en så rejäl behandling kan nog det mesta hända.
krister
*Molly*
Jodå jag blev ocskå dålig en gång när massören jag gick hos masserade mig längre än vanligt.
Blev småfrusen och illamående några timmar senare sen fick jag frossa och mådde pyton hela kvällen, låg nerbäddad i sängen, nästa dag var det över.
Massören påstod att man kan reagera så.
Rossi
Jag kan meddela att febern försvann över natten så jag är på plats på jobbet idag.

Det stämmer att man inte ska gå på massage om man har ett virus eller infektion i kroppen men det visste jag inte att jag hade .... Om jag nu hade det. Jag kände mig fullt frisk när jag gick på massagen.

Jag fick höra idag att det fanns en annan tjej här på jobbet som också hade fått feber efter massagen men hon var tydligen förkyld när hon gick dit.
Kathy
CITAT (Rossi @ 07-03-2005, 22:13)
Jag brukar få massage ganska regelbundet. Idag var det en ny massör och det kändes som om han tillhörde en lite högre division än andra jag har varit hos. Han masserade i princip hela kroppen från tår till öronsnibbar. Han fick igång blodcirkulationen så att det brände i hela kroppen. Han drog och tänjde och det kändes angenämt.

Direkt efter började jag känna mig lite småfrusen men det händer att jag gör det efter massage. Det händer ju en hel del i kroppen. Men när jag kom hem från jobbet så började jag huttra och nu ikväll så visade tempen 38,5 grader.

Är det någon som vet om det är normalt att inte bara bli frusen efter massage utan t.o.m. få feber?

Jag hoppas verkligen att jag kommer att sova bort det till imorgon bitti. För bara drygt en vecka sedan var jag hemma från jobbet med en kraftig förkylning och jag tycker att det vore högst olämpligt att stanna hemma imorgon igen.

Under massage så mjukar man ju upp musklerna grundligt och får igång blodcirkulationen, dessutom frigörs det en del slaggprodukter.
Därför är det kanske inte så bra att få kroppsmassage om man har en infektion i kroppen, för då kan massagen sätta igång den.

Att känna sig frusen efteråt är helt normalt. Därför är det, precis som kristerh säger, att ta det lugnt efteråt och dricka lite vätska.
Rossi
Som sagt, jag var inte medveten om att jag hade en infektion i kroppen och jag vet fortfarande inte om jag har det.

Jag pratade med massören nu precis och han sa att han aldrig hade varit med om feber p.g.a. massage. Trött och frusen, ja, feber, nej. Så han kunde inte förklara det.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon