Full version: skott av hibiskus
Zappa
Hejsan allihopa!

Jag har lite problem med min hibiskus, fick ett skott som jag fått och har platnterat det i en kruka med fuktig jord och platspåse över, men nu slokar den stackarn någe vansinnigt. Hur skall man eg göra för att ta skott? Min väninna som jag fått det av så hon klipper bara ner och ställer i vattten och får rötter, men aldrig jag... sad.gif

Så har ni någon erfarenhet av detta??
rutis
Jag har när jag klippt ner mina hibiskusar har jag satt dem i jord för jag har läst att det är "så man ska göra", men inte funkar det... De bara vissnar. Så istället har jag börjat sätta dem i vatten. Sen får de stå där vecka ut och vecka in tills de liksom blir alldeles vita ner till, det blir inga långa rötter, men väl en början till rötter, då sätter jag över dem i krukor och det brukar gå bra.
Lady Hamilton
När jag tog skott på mina Blodhibiscusar satte jag de i vatten, men de fick undervärme o då växte det ut rötter av bara sjutton.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon