Full version: Lökar redan?
mrsgreen
Jag är extrem nybörjare och i höstas satte jag en massa lökar.
Jag bor i Gävle och vintern är inte slut än, det kommer säkert mer snö och kyla.
I några dagar har vi haft varmt med sol och varma vindar och mina lökar har kommit upp redan!!!!
Vad gör jag nu? Förstörs inte lökarna om det kommer mer kyla o snö??
Hjälp!!
Detta är mitt första år med egen liten täppa...jag vill inte att mina lökar ska förstöras??!!
Tacksam för svar.
blink.gif
nina L
Jag tror inte det är någon fara. Lökarna tål mer än vad man tror. Vad har du för lökar?
mrsgreen
Jaa.. du NinaL nu lär jag skämmas, jag köpte ett stort paket på Odal med en massa lökar i, men vad de heter kommer jag inte ihåg. *skäms*
Det var blandade typ krokusar, tulpaner och narccisser.
Dessutom flyttade jag en mängd snödroppar, jag tänkte att jag kanske satt dem för ytligt?? Kan det vara så?
Så jag kanske kan andas ut då?
Jag vill ju att det ska bli bra, det är så spännande att se resultatet av det man gjorde i höstas.
Ha det bra
tongue.gif
Eva i Skåne
Det är normalt att man ser vårlökarna sticka upp när snön försvinner. De har säkert klarat sig wub.gif
Lena N
CITAT (mrsgreen @ 11-03-2003, 16:03)
och mina lökar har kommit upp redan!!!!

Något av det trevligaste med trädgård är att gå en runda när snön smält och titta efter lökväxternas "gröna nosar". wub.gif wub.gif wub.gif

Bli inte bekymrad om de blir översnöade en eller två gånger till. De klarar det. biggrin.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon