Sulawesii
.... eller kan den få såna här prickar ändå?
Baksidan.

Fram
Fenja
Tycker att det ser ut som långt gången trips. Köp provadopinnar och stoppa ner i krukan och även på andra växter i samma fönster. Kolla även dina övriga krukväxter, för det sprider sig lätt, åtminstone i samma rum. Kanske ska du köpa Provado Plus Spray och spruta plantorna också få att snabbt på stopp på angreppet. Tabletterna brukar fungera efter ett par, tre dagar och ger en långtids verkan.
Plocka bort och släng hårt angripna blad så hjälper du plantan att orka med angreppet.
Mvh
Fenja
Sulawesii
Hittar inga kryp nånstanns..... Har kollat med lupp.
Har iallafall satt ner två provadopinnar i jorden.
Åsa, mälardalen zon 2
Jag tycker det ser ganska normalt ut många hoyor har sån där silvrig ovansida naturligt.
+jag tycker inte de där prickarna på baksidan ser ut som ohyreangrepp de ser för symmetriskt utplacerade så troligtvis är det något som är naturligt för den sorten.
+Bladen ser gröna och friska ut, vid insektsangrepp brukar hoyablad gulna.
Gåsis
Mina hoyor kan ibland bli lite sådana om de får lite mycket vatten och lite lite ljus på vintern. Tror jag - annars blir de såna ändå. Jag har aldrig behandlat mot ohyra när jag sett dessa fläckar och har aldrig fått problem.

/Åsa
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon