AvalonC
08-03-2005, 13:58
REA REA REA REA
Är det någon som vill köpa min smärta????
Specialpris vid snabb affär.
50:-/vecka och om du vill ha smärtan två veckor så kostar det 75:-..
Slå till, du kommer aldrig få ett sådanthär erbjudande igen!!!!
Jag råkade 2002 ut för en bilolycka och har dragit på mig en whiplash.
Jag fick den gratis, behövde inte betala något... *suckar*
Är det någon annan som också har whiplash eller tips på hur man underlättar arbetet i trädgården.
Jag har svårt att lyfta saker och böja huvudet neråt eller uppåt.
Jag funkar som vanligt, bara att jag har ont och när jag ansträngt mig för mycket måste jag sova så jag får tillbaks orken och värken försvinner.
Och om du har några tips på hur man handskas med försäkringsbolagen så är du jättevälkommen att skriva tips.... *ler*
Hej! Ja, maken blev påkörd bakifrån 1999. efter det har han blivit påkörd 2 ggr till. Stockholmstrafik! Han har en skada som gjort att han är sjukpensionär på halvtid 42 år gammal. Jag har "vårdat" honom sen dess, allt från vara privatchaufför, klä på, fylla i blanketter, kontakt med läkare och försäkringsbolag, mm. Förutom stelheten, svårighet att lyfta nåt högt, höja på huvudet - titta uppåt, koncentrationssvårigheter, öronsusningar, dagliga doser av smärtstillande, humörsvängningar, bullerkänslig så kan man nästan aldrig bestämma att göra nåt för vi vet inte hur han mår då. Han har varit 5 veckor på Mälargården i ett rehabliteringsprogram som var mycket bra. Betalt av försäkringskassan.
Sen är vi medlemmar i RTP.
Försäkringskassan kan hjälpa dig med hjälpmedel, för de problem du har.
Eller be en läkare att få komma till en arbetsterapeut och få tips på hjälpmedel.
Jag är inte avundsjuk på dig och dina problem.
anne-li i olofstorp
08-03-2005, 14:50
Ett tips när det gäller försäkringsbolag är att du har rätt till en jurist när det är trafikförsäkringsfrågor.
Juristen tar då över alla blanketter mm.
Ett annat mer personligt tips är qui gong. Det har forskats kring arbetsskador i nacke-axlar och denna träning har visat väldigt goda resultat.
Kan vara värt att pröva
Lycka till
AvalonC
08-03-2005, 18:46
Tack för råden. Jag har redan en advokat som sköter de där pappersarbetet, men jag tycker sådant är kul så jag kan inte riktigt lämna ifrån mig allt ansvaret... *ler*
Jag ska träffa en läkare den 15:e och be honom skriva remiss till olika både röntgen och smärtläkare, arbetsterapeft och se om jag kan få mitt hus ombyggt för handikappsanpassning i den mån som jag behöver.
Malvia, hälsa din man, att jag INTE är avundsjuk på alla gånger han krockat. Jag skulle inte klara en krock till... Krama honom ofta, och hälsa att han ska kämpa på. Det ska du med, min pojkvän har det jättetuft med mig så jag vet att det är jättejobbigt att leva med en skadad, även om man älskar personen....
kerstin z5-6
08-03-2005, 18:52
*Felix matte*
08-03-2005, 19:12
För många år sedan blev jag också påkörd bakifrån...min bil var stillastående...den andra bilens hjul låste sig och killarna fick inte stopp...min bil for iväg ett antal meter.
Jag fick whiplash skada, fast den diagnosen fanns inte då...jag "bara" skadade nacken. Huvudvärk som med åren mildrades, domningar i arm och hand är vad jag fortfarande har besvär av .
Hoppas verkligen att dina besvär mildras...
det har mina gjort år för år och jag har sen skadan fött tre barn och levt ett bra liv trots allt.
Försäkringar och sånt...det visste man inte om då jag fick skadan och jag är glad att jag slapp förlamningar.
Jag rammade en stadsbuss och fick min skada, sen landade jag på skallen ett antal gånger i snowboardbacken...
Nu gör detta sig påminnt till och från..
Bråka med försäkringsbolaget, öveklaga allt...
För de kommer att försöka ge dig så lite det går, och livet är värt mer än en gammal begagnad bil...
(fast inte enligt dem..)
Du får väl % handikapp som kommer att ge dig rätt till en ersättning, jag har 3% tror jag...
Fast när man får SÅ ont att man inte kan komma upp ur sängen utan måste rulla ned på golvet... Så undrar jag hur det är om man har 6%..????
*Felix matte*
08-03-2005, 21:18
En av döttrarna har knäskada...bägge menisker bortopererade... skadad i handbollsmatch...första skadan vid 7 års ålder...den andra när hon var elva.
Hennes invaliditet klassades till 7%...fick en engångssumma ca 16.000kr (skolförsäkring) och doktorn sa att en steloperation av knäet senast vid femtioårsålder var vad hon hade att vänta
Trodde han!

Nu vet vi att man kan fixa sånt med nya delar och behöver inte alls bli stelbent.
AvalonC
09-03-2005, 00:10
Jag fruktar för den dagen då jag själv ska bli mor, i framtiden...
Jag har bara katter idag, men om de inte kommer in på natten eller visar sig på hela dagen så blir jag helt förstörd med dumma tankar om att de kankse har blivit påkörda och ligger med bruten rygg i ett dike och lider...
Men jag kan inte hålla dem instängda, för de trivs så otroligt bra ute.
Tänk när man har barn och ska låta dem åka in till staden första gången själv, eller gå på ett disco där det kanske finns de som slåss eller om de kommer i vägen för ett gäng fyllegubbar...
Jag har en vän som blev huggen i huvudet med yxa av en psykisk sjuk man mitt inne i centrala Borås på eftermiddagen, och då var ändå hans föräldrar i närheten. Man kan inte skydda dem man älskar från allt, även om det är ens högsta önskan.
Jag undrar lite hur läkare egentligen får sin licens idag, eftersom de inte verkar kunna mycket.....
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du
klicka här.