niklaswik
Hälsingland är ju det klart bästa landskapet i Sverige.. wink.gif biggrin.gif

Kan ju vara kul att veta om det är nån som bor i närheten. smile.gif Tycker iaf jag. biggrin.gif

Själv bor jag i Alfta, som förmodligen ingen annan här har hört talas om. smile.gif
Ewa smålänska höglandet
CITAT (niklaswik @ 08-03-2005, 15:00)
Själv bor jag i Alfta, som förmodligen ingen annan här har hört talas om. smile.gif

Jodå, gubben är från Rengsjö smile.gif

/Ewa zon 4-5
niklaswik
Hehe jaha, så han har hittat ända dit ner? smile.gif
inglan
Inte hälsinge själv men syrran är det sen 20 år tillbaka. Tyvärr för det är 70 mil emellan oss, tur för annars hade jag kanske inte fått sett så mycket av detta vackra landskap! Mest sett trakterna runt Dellensjöarna, såååå vackert!!!!!!!!! smile.gif
Och jodå, nog vet jag var Alfta ligger!
Men Hälsingland är inte bäst, Västergötland är bättre upp!!! rolleyes.gif
Ha de!
Inglan
Heddas matte
jodå.. ursprungligen från trakterna runt Söderhamn, men numera utflyttad.
niklaswik
Hittills alltså en som flyttat till Hälsingland och två som flyttat härifrån.. unsure.gif
Inte så jättebra statistik precis.. biggrin.gif

I Söderhamn är jag ofta, kärleken drar mig dit.. wink.gif smile.gif
netaave
Jag har varit mycket i Hälsingland och Alfta känner jag mycket väl till. Min syster bor i Näsåker, vi har kompisar i Söderhamn, Enånger, Söderala, Bollnäs, Ljusdal och Iggesund, kusin i Hudik och så dansar jag Hälsingehambon varje år.
niklaswik
Hmm, Näsåker.. Är det det som ligger bortåt Långhed? Eller minns jag fel då? Jag är inte så bra på lokalgeografin häromkring.. biggrin.gif

EDIT:

Hmm, jag kom just på att Näsåker ligger väl utanför Hudiksvall? Hehe, jag är helt borta just nu, så snälla ge mig facit. smile.gif
netaave
CITAT (niklaswik @ 08-03-2005, 20:50)
Hmm, Näsåker.. Är det det som ligger bortåt Långhed? Eller minns jag fel då? Jag är inte så bra på lokalgeografin häromkring.. biggrin.gif

EDIT:

Hmm, jag kom just på att Näsåker ligger väl utanför Hudiksvall? Hehe, jag är helt borta just nu, så snälla ge mig facit. smile.gif

laugh.gif Det sista är rätt biggrin.gif
Ewa smålänska höglandet
CITAT (niklaswik @ 08-03-2005, 17:03)
Hehe jaha, så han har hittat ända dit ner? smile.gif

Flickorna i Småland är svåra att motstå laugh.gif laugh.gif laugh.gif laugh.gif laugh.gif

/Ewa zon 4-5
cala98
Här är en till!
Jag bor i Ljusdal
cinis74
Har varit och svängt mina lurviga många gånger på logar runt om i Hälsingland och jobbat på Hagmyren (travbanan i Hudik). Är från Medelpad så det är ju nästgårds.... biggrin.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon