Hur det går med Hondan....????
Jo, tack, efter tre gångers användning fick jag åtminstone för en liten stund känslan av att det är jag som kör den och inte den som kör mig!
Den är stark och robust, du känner av hästkrafterna hela tiden.
Fördelar:
- Mycket lättstartad (Inga Perkele-svordomar här längre... Trots snöre)
- Lätt att hantera gräsuppsamlaren, att lyfta den av och på. (Uppsamlaren är visserligen för tung för mig att bära långt då den är helt full men då tömmer jag den bara på plats och hämtar klippet separat. Eller aktiverar maken...)
- Lätt att ändra farten
- Skönt lågmäld då man kör på sköldpaddshastighet
- Underbar på större gräsytor, du kan lugnt traska efter i din egen takt
- Bra ergonomi
- Klipper, jämfört med min f.d. Klippo, väldigt jämnt och vackert. Ytan blir riktigt fin efteråt.
- Du ändrar enkelt till mulcherfunktion om du inte behöver eller vill samla upp klippet
Nackdelar
- Maskinen är stor och tung och det betyder att man blir lite svettig då den ska putsas undertill och också att det är tungt att ändra klipphöjden.
- Knöligt att klippa kring buskage med utstickande grenar eftersom det finns så många vajrar på maskinen som grenarna kan fastna i
- Knöligt att klippa små ytor innan man lär sig det rätta växlings- och gasreglagegreppet och också då är det fortfarande lite bökigt.
Omdöme i stort:
- Det känns att jag har en klipparnas Rolls Royce som har megastyrka och som är gediget gjord och säkert kommer att hålla länge.
- Jag är inte mindre trött efter vandringen genom min stora trädgård än då jag kämpade på med gamla vibrerande Klippo men nu slipper jag kratta och dessutom är resultatet snyggare.
- Min dröm vore att använda den här klipparen på de större ytorna och att ha en liten laddningsbar elklippare för områdena kring buskarna.
- I det stora hela är jag nöjd
Hoppas att du har någon hjälp av detta, SannaLasso!
Mulle