Full version: Massor
evelina
Idag har jag varit ute och kollat till mitt sommarhus. Vackert väder och massor med Steglitser i trädgården dom är ju så vackra.
Så här ser dom ut.
mulle
Steglitsen är en fin fågel! Den älskar tistlar och det gör ju att det ogräset blir lite mer sympatiskt!
Mulle
Agger
Jo, dom är jättefina.

får mig att tänka på min brorson som bor i dalarna. När han var tre år så visste han namnet och häckningsplats och parningsbeteende på minst 30 st olika småfåglar ohmy.gif ohmy.gif

När han visade mig fågelboken så slog jag upp just sidan med steglitsen, och han satte igång med förklaringar och visade även med gester, ja, med hela kroppen hur dom gjorde när dom parade sig laugh.gif laugh.gif laugh.gif

Jag höll på att skratta på mig, han är häääärlig och fruktansvärt söööt wub.gif Det är fasters pojke det smile.gif

Förresten så kommer han hit till påsk, ska bli kul att se vad han har att lära mig då om fågellivet... smile.gif
Berith
Åh vilken fin bild du tagit! smile.gif Fantastiskt att få fåglar att sitta stilla så länge att man kan ställa in skärpan. wink.gif Har inte sett till nån steglits här men en drös med andra fåglar, som det skulle vara kul att få på bild. Men som sagt, dom är inte lätta att få skärpa på.
amaira
CITAT (Berith @ 09-03-2005, 07:25)
Åh vilken fin bild du tagit! smile.gif Fantastiskt att få fåglar att sitta stilla så länge att man kan ställa in skärpan. wink.gif Har inte sett till nån steglits här men en drös med andra fåglar, som det skulle vara kul att få på bild. Men som sagt, dom är inte lätta att få skärpa på.

Ja, det tyckte jag med.

Men - det är inte riktigt sant ... tongue.gif för adressen till bilden är denna
http://www.sofnet.org/bildarkiv/sofbilder/.../steglitsen.jpg

Och, ja, när man tar bilder från nätet kan det vara bra att tala om varifrån man tagit den. Lätt att glömma/ inte tänka på. *Förlåter dej Evelina rolleyes.gif wub.gif *

Lyllo dig som har steglitsar i din trädgård!!! Har bara sett dem "live" här, kanske fem gånger i mitt liv.
Men de går ju knappast att ta fel på.
evelina
Det är nog inte bara jag som tar bilder från nätet!!! wink.gif Och ibland glömmer man att skriva varifrån den kommer. wacko.gif
Allför ofta klagas det! jättetrist tycker jag. Det gör att man drar sig för att skriva och visa bilder.
amaira
CITAT (evelina @ 09-03-2005, 09:35)
Det är nog inte bara jag som tar bilder från nätet!!! wink.gif Och ibland glömmer man att skriva varifrån den kommer. wacko.gif
Allför ofta klagas det! jättetrist tycker jag. Det gör att man drar sig för att skriva och visa bilder.

Varför det? Så tråkigt. Det är väl ingen katastrof vet jag.

Fortsätt skriv du!!! wub.gif Jag vill inte vara utan dina skriverier!! Inte utan bilderna heller!
Berith
Missuppfattning från min sida! "Så här ser dom ut" tolkade jag som att du visade hur steglitsarna i din trädgård såg ut. wink.gif

Men den var jättefin i alla fall, oavsett vem som tagit bilden. rolleyes.gif
Virgo
CITAT
Och, ja, när man tar bilder från nätet kan det vara bra att tala om varifrån man tagit den. Lätt att glömma/ inte tänka på. *Förlåter dej Evelina   *

Nu har ju Evelina inte sagt att hon tagit bilden och inte sparat den i sin dator eller i nåt bildarkiveringsprog, utan länkat till den sidan där bilden finns. Och det är tillåtet och behöver inte påpekas av amaira att evelina inte tagit bilden.

Man behöver inte skriva varifrån bilden är. Det syns ju när man klickar på egenskaper på bilden.
Nu är det iofs lustigt att inte amaira har påpekat detta förut då det finns en mästare här som länkar in bilder i parti och minut.

Nu vart det ju bara ett missförstånd som utlöste amairas påpekande.

Jag har den ovanan att alltid kolla om bilderna är länkade eller om de ligger i nåt fotoalbum. Det förekommer faktiskt att bilder finns i fotoalbum utan tillstånd från upphovsrättshavaren.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon