Full version: Modemanvändare
*Felix matte*
Bluffstopparen?

Den som utsätts för modemkapning får skylla sig själv, visar en dom i Halmstads tingsrätt.
Posse
CITAT (Felix matte @ 08-03-2005, 20:17)
Bluffstopparen?

Den som utsätts för modemkapning får skylla sig själv, visar en dom i Halmstads tingsrätt.

Från http://www.internetit.konsumentverket.se/m...CategoryId=1483 :

CITAT
Bluffstopparen fungerar om du har Windows NT, 2000 och XP, men inte om du har operativsystemen Windows 95, 98 eller ME.

Skandal, tycker jag. sad.gif
För antagligen är det ännu tiotusentals datorer i Sverige som använder Windows 95, 98 eller ME.
Monica M zon 4
Tack för tipset. Hade Bluffstopparen i min gamla dator men har bytt dator och alldeles glömt bort att hämta en ny Bluffstoppare.
Posse
Känner någon till en "bluffstoppare" för oss med Windows 95, 98 eller ME? unsure.gif
LisaPalm
CITAT (Posse @ 09-03-2005, 11:08)
Känner någon till en "bluffstoppare" för oss med Windows 95, 98 eller ME?  :unsure:

biggrin.gif Du kan ringa din teleoperatör och spärra utlands samtal.Det är kostnadsfritt hos de flesta biggrin.gif Då kan det inte kopplas vidare.Har själv blivit kapad 3 gånger,men nu har jag gått över till ADSL wub.gif
Posse
CITAT (LisaPalm @ 10-03-2005, 11:17)
CITAT (Posse @ 09-03-2005, 11:08)
Känner någon till en "bluffstoppare" för oss med Windows 95, 98 eller ME?  unsure.gif

biggrin.gif Du kan ringa din teleoperatör och spärra utlands samtal.Det är kostnadsfritt hos de flesta biggrin.gif Då kan det inte kopplas vidare.

Jo, men jag befarar att det ännu förekommer också "inrikes" modemkapning... sad.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon