Sidor: 1, 2
netaave
Jag har precis bokat två veckor, en på Västkusten och en på dansbandsveckan i Malung.
Agger
Menar du till sommaren så blir det nog en semester med huvudet i jorden. Här ska det grävas och byggas.

Får jag räkna in Maj i semesterplanerna så blir det Turkiet en vecka. smile.gif
Betty
Under sommarsemestern står jag som en U-makaron i rabatterna som vanligt, enligt min man... rolleyes.gif
Annie-72
Det blir mycket trädgård men jag ska ta med de små barna och släpa med gubben till Vimmerby, Astrid Lindgrens värld. Har en blivande fyraåring som absolut vill ha en mysse och bysse...//Annie
estet
CITAT (Agger @ 08-03-2005, 21:51)
Får jag räkna in Maj i semesterplanerna så blir det Turkiet en vecka. smile.gif

För oss blir det också Turkiet i maj! laugh.gif Annars vad gäller resor under semestern ska vi till Jyväskylä, Finland i augusti.
*Felix matte*
Har semester året om tongue.gif men till sommarn... kanske en resa neråt landet...där bor två av våra barnbarn wub.gif wub.gif wub.gif (och så klart föräldrarna deras) tongue.gif
cic
Vi ska skaffa hund, så det kommer bli vår underbara semester!
Christina i Taxinge~
Jag hoppas få 4 veckors sammanhängande semester denna sommar... sleep.gif

Då ska jag vara hemma HELA TIDEN! smile.gif

Och jag ska frossa i att plantera rosor, flytta rosor, iordningställa en 'rosengång', åka en sväng eller två eller tre till nån plantskola, strosa i trädgården, sitta ute lääänge de varma kvällarna och solen ska skina hela dagarna och regnet som kommer varje natt mellan kl 2 och 5 är perfekt och allting kommer att blomma överdådigt i år! wub.gif smile.gif
ariana
I juli så där åker vi dit näsan pekar och bästa vädret
säger min sambo när jag fråga
det är husvagn i Sverige som gäller då smile.gif
netaave
CITAT (Annie-72 @ 08-03-2005, 21:59)
Det blir mycket trädgård men jag ska ta med de små barna och släpa med gubben till Vimmerby, Astrid Lindgrens värld. Har en blivande fyraåring som absolut vill ha en mysse och bysse...//Annie

Ta tid på er och gärna två dar. Bor ni i stugbyn får ni passa er för där kan DunderKarlsson och Blom komma och "låna" saker.
netaave
CITAT (ariana @ 08-03-2005, 22:17)
I juli så där åker vi dit näsan pekar och bästa vädret
säger min sambo när jag fråga
det är husvagn i Sverige som gäller då smile.gif

Husvagn är det som gäller här också! Men på båda ställena vi ska till så gäller det att boka tidigt, sen fricampar vi lite emellan också.
Castea
Jag är tjänstledig, och ska tillbaka till jobbet fr o m i sommar. Men får INGEN semester alls i sommar. sad.gif Har ju inte jobbat in någon semester under tjänstledigheten.

Så jag får semestra på helgerna, då förhoppningsvis bland mina balkongplantor. smile.gif

Annars, när jag har semester, gillar jag att åka till Irland. Där är det grönt, och vackra trädgårdar finns. Denna är jättefin: Powerscourt Gardens
Ina
Gotland!! Vi har varit där några somrar på raken och vi tröttnar INTE! biggrin.gif
netaave
CITAT (Ina @ 08-03-2005, 22:57)
Gotland!! Vi har varit där några somrar på raken och vi tröttnar INTE! biggrin.gif

Gotland är helt underbart, vi hade ett sommarhus i Visby när jag var liten. Var tillbaka som "turist" för ett par år sen men blev så besviken, dom har ju förstört hela stan. Det är ju inget annat än pubar och krogar och ett himlans skrålande. Till och med sybehörsaffären hade blivit pub.

Annars älskar jag att vara där när rosorna precis slagit ut i Fiskargränd. Mitt absoluta smultronställe på Gotland är Katthammarsvik, där är det fortfarande rätt oförstört, sen gillar jag stranden i Ljugarn, och restaurang Bruna dörren om den finns kvar.
Jejja
Jag hoppas få något jobb i sommar och inte ha någon semester... Visst vore det skönt att fortsätta vara arbetslös över sommaren också, men det börjar kännas trist att bara gå hemma.
Caprice
Vi åker till Egypten i maj...

Under sommaren blir det semester som innebär tillbyggnad av huset... wacko.gif

Caprice
Rossi
CITAT (netaave @ 08-03-2005, 23:05)
Mitt absoluta smultronställe på Gotland är Katthammarsvik, där är det fortfarande rätt oförstört, sen gillar jag stranden i Ljugarn, och restaurang Bruna dörren om den finns kvar.

Vi var på Gotland för 1 1/2 år sedan och jag kan meddela att Bruna Dörren fanns kvar då i alla fall!

Själva ska vi vara hemma under tre veckor på sommarsemestern i år men i november drar vi iväg en vecka till Madeira.
Zitrus
Vilka trevliga semesterplaner alla har!
Själv ska jag jobba som säsongare på kyrkogård smile.gif Det är lite som semester! Sol och grönt gräs, plantera blommor o rensa ogräs!
Kanske kan man ta en ledig dag eller helg och gå till Botaniska Trädgården!
jessica zon6
Vi ska på husvagnssemester till bl.a. ALV i vimmerby,min yngsta son är sjörövarfabbefantast, så pippi är nog ett måste i sommar smile.gif Och eftersom jag har jobbat där förut,kan man ju stället lite....

Sen hade ju danmark varit roligt att besöka,med djurpark och tivoli.

För egen del skulle ju havet och stranden sitta fint,speciellt skåne som jag tycker är så vackert, kan väl hitta nåt fint till trädgården,om man har tur,och kan lasta i husvagnen wink.gif

jessica
pisanggoreng
I år blir det 'bara' en liten vecka på den franska rivieran i juni. Resten av sommaren ska vi nog vara hemma.
Ralf
Herregud börjar ni planera semestern redan nu?? Iofs med tanke på bilden så kanske man ska planera i god tid....

Iza
I sommar blir det 3 veckor i Spanien. Vi var hemma i sommras för att jobba med huset men det gick ju inte med det vädret, så gubben sa aldrig mer.
Ni kan alltså se fram emot en fin sommar det brukar det vara när vi inte är hemma.
Blomstertanten
Semester ?????? unsure.gif
amaira
Vi har en underbar plats som vi brukar försöka vara på några gånger varje sommar. En fin sjö i Sörmland som också är naturreservat, och har många "öde öar" där vi brukar välja ut en att tälta på, mellan ett par dagar till en vecka.

Alldeles ensamma med naturen, min "ensamvargsman" och "ensamvargen jag". wub.gif wub.gif wub.gif

Det är så ljuvligt så det är bortanför orden!!!
En liten båt med snurra, sjön, fåglarna, insekterna, sol och bad, fiskarna och min kamera.
Simma lååånga sträckor närhelst andan faller på, kläder används när man fryser, och inte till nåt annat. Små utflykter mellan varven, njuta av SKÖNHETEN, för det är VACKERT!!!
Hämta dricksvatten i kallkällan. Njuta av växterna, notblomster och näckrosor och mycket, mycket mer. Vara omgiven av de vackraste flicksländor
*sucka - djupt och längtansfullt*

Det är nog paradiset ... och med sin allra goaste hjärtevän dessutom wub.gif wub.gif .

Hjärtevän fiskar emellanåt. Jag med ibland.
Men mest gör jag mig vän med stora stim ungfiskar, genom att mata dem med bröd, och det är myyyyycket roligare, att se vattenytan koka och betrakta de olika fiskarterna i det klara genomskinliga vattnet, och iaktta deras beteenden.

Men en och annan abborre slinker ner i magen ibland rolleyes.gif - fast först har den förståss varit "i elden" då.

Här har hjärtevän fångat en gädda wub.gif . Tre bilder till finns från "vår" sjö.

Just nu är Hjärtevän i Thailand fyra veckor, och har det skönt med värme och bad wub.gif . Han har släkt och vänner där. (och ingen kom till skada under tsunamin).

Själv vill jag vara hemma, och lukta på mina blommor ...
Kathy
Vi ska upp till svärmor och stanna kvar på hennes herrgård en vecka eller två.
Där kommer det bli turridning för min del...är utlovad ridlektioner av svärmor...
Hon köpte en nordsvensk i vintras, så det blir den hästen jag kommer rida.
Sen får vi se hur det går för Elliot då han möter huskatterna Russin och Mandel (ungefär en vecka äldre än Elliot) - de ska visst vara ena riktiga busfrön... tongue.gif
netaave
Vilka härliga bilder Amaira, påminnr lite om vår sjö härutanför. wub.gif
Sulawesii
Det blir min första semester på tre år! Är helt euforisk pga det, så jag har inte kommit längre!
kristerh
jag är på jakt efter en sistaminutenresa till spanien, tänkte hälsa på mina föräldrar wub.gif på sommaren är jag hemma o vattnar för förhoppningsvis får vi en låång o solig sommar.
krister
Ina
Bruna dörren fanns kvar så sent som i augusti i fjol!

Vi har bott i Ljugarn/Vitvär två gånger, men ska hyra av privatperson i år och då bo lite längre norrut på östkusten.
mollys_matte
Jag hoppas på att jobba i sommar, ifjol var jag sjuksriven, så det var en lååång skön sommar tongue.gif

Mitt favvoställe jag alltid åker till är en camping utanför varberg, Har varit där varje år sedan jag låg i mammas mage *hihi*
Fast ska ju inte åka med föräldrarna på husvagns-semestern iår så är nog bara där den helgen det är "Wheels and Wings" en jättestor bil och flygplans utställning (hörs på namnet)

Tanken är att om ajg får semester trotts ev jobb så ska jag och en kompis åka till Danmark, för jag vill besöka Jesperhus blomsterpark!
Var där när jag var pytteliten, och då var det trampbilar som gällde rolleyes.gif
Men nu tänkte jag att jag skulle kolla in det igen, är nyfiken jue. Nån som varit där?
ah56
Påbörjar ett vikariat nu i april efter att ha varit arbetslös sedan i augusti. Kommer inte att ha någon intjänad semester i sommar. Någon sommarvecka blir det troligen i augusti. Äldsta dottern gifter sig i augusti och behöver nog hjälp med förberedelser. biggrin.gif biggrin.gif
Skall troligen sy brudklänningen och eventuellt klänning till brudnäbb(ar). wacko.gif wacko.gif wacko.gif
rutis
Jag ska måla huset... wacko.gif
stina
Veckan efter midsommar åker jag till hettan i Cypern och badar, solar och latar mej. Sén hoppas jag på 5 veckors krafsande i rabatterna på lantstället i Sörmland. rolleyes.gif
Dzad
Äsch... tryckte bort mitt inlägg i misstag.

Själv ska jag kanske jobba... om jag inte jobbar blir det mycket trädgård och sommarstuga. Kanske av och an till Rivieran.

Du som skall till Jyväskylä. Varför just Jyväskylä? Något speciellt?
Jyväskylä är förresten en helt finskspråkig stad så man kan inte förvänta sig att de förstår svenska. Om man däremot kommer till någon av kuststäderna så stöter du på finskspråkiga som hör svenska oftare samt finlandssvenskar som jag som har svenska som modersmål.
Har själv aldrig varit i Jyväskylä... är långt inne i landet och det är inte lika platt där som här åtminstone. smile.gif
netaave
CITAT (mollys_matte @ 09-03-2005, 12:56)
Jag hoppas på att jobba i sommar, ifjol var jag sjuksriven, så det var en lååång skön sommar tongue.gif

Mitt favvoställe jag alltid åker till är en camping utanför varberg, Har varit där varje år sedan jag låg i mammas mage *hihi*
Fast ska ju inte åka med föräldrarna på husvagns-semestern iår så är nog bara där den helgen det är "Wheels and Wings" en jättestor bil och flygplans utställning (hörs på namnet)

Tanken är att om ajg får semester trotts ev jobb så ska jag och en kompis åka till Danmark, för jag vill besöka Jesperhus blomsterpark!
Var där när jag var pytteliten, och då var det trampbilar som gällde rolleyes.gif
Men nu tänkte jag att jag skulle kolla in det igen, är nyfiken jue. Nån som varit där?

Apelviken eller Getterön?
Vi ska till Apelviken bl.a.
mollys_matte
CITAT (netaave @ 09-03-2005, 17:22)

Ingen dera, lite längre söderut, Björkäng!
Apelviken ska vara fint?!
Finns det camping på Getterön? det är ju där som Wheels and Wings hålls!

Morfar känner han som har björkäng, så min mor har alltid också varit där sen hon var liten, så det är en fast punkt på semesterschemat, om det så bara blir för en helg! wub.gif
estet
CITAT (Dzad @ 09-03-2005, 16:37)
Du som skall till Jyväskylä. Varför just Jyväskylä? Något speciellt?
Jyväskylä är förresten en helt finskspråkig stad så man kan inte förvänta sig att de förstår svenska. Om man däremot kommer till någon av kuststäderna så stöter du på finskspråkiga som hör svenska oftare samt finlandssvenskar som jag som har svenska som modersmål.

Jo tack det har vi märkt...Fruktansvärt svårt att göra sig förstådd tyvärr. Inte ens de yngre brukar förstå engelska. Vi har varit dit tre gånger tidigare och ska igen nu på Neste WRC rally. Alltså VM i rally.

Backar och krön finns det gott om i detta kuperade landskap. Otroligt vackert.
Eva i Norrköping
En vecka på Irland ska det bli! Annars vara hemma och njuta av trädgård och lugn och ro. Det finns alltid en massa små utflykter man kan hitta på i näromgivningarna också.
kryddan
Ingen aning. Vi ska kanske flytta men vet inte när och vart - så det mesta hänger i luften. Skulle hemskt gärna vilja ha lite sol i sommar sad.gif Får se om ekonomin och tiden tillåter det!
netaave
CITAT (mollys_matte @ 09-03-2005, 17:47)
CITAT (netaave @ 09-03-2005, 17:22)

g!Apelviken ska vara fint?!
Finns det camping på Getterön? det är ju där som Wheels and Wings hålls!

Apelviken är nog den finaste campingen i Sverige.

http://www.apelviken.se/indexs.asp

Ja det finns camping på Getterön

http://www.getteronscamping.se/Hem/default.asp
fruberglund
Blir antagligen arbetslös lagom till semestern så det blir nog inga större utsvävningar.

Påta i trädgården är väl det som står högst på listan och det är ju härligt nog det.

Funderar på en kort resa till Öland på bröllopsdagen. Vi får se.
lotta_
Inga planer än men de kommer!
Milex
CITAT (netaave @ 08-03-2005, 21:46)
Jag har precis bokat två veckor, en på Västkusten och en på dansbandsveckan i Malung.

Vart på västkusten? smile.gif
Eva St
Här blir det väl sommarstugan från Maj till Oktober någon gång men det är inte helt fel kan jag lova. Massor av påtande i trädgård är en vild gissning som kan bli verklighet skulle jag tro
Annlo
Förmodligen blir det en vecka på ostkusten kring midsommar och sedan några vädor till stugan i Kloten wub.gif

Sedan räknar jag med att stå med rumpan i vädret o gräva resten av tiden... rolleyes.gif biggrin.gif

Annlouice
Agger
Verkar som om vi är många som ska stå med rumpan i vädret i sommar smile.gif

Skulle vara kul att se en flygbild över Sverige... laugh.gif laugh.gif laugh.gif
Annlo
CITAT (Agger @ 10-03-2005, 09:18)
Skulle vara kul att se en flygbild över Sverige... laugh.gif  :lol:  :lol:

Jo minsann, jag tänka mig det.... rolleyes.gif

tongue.gif tongue.gif tongue.gif biggrin.gif biggrin.gif biggrin.gif

Annlouice
Yin o Yang
Min semester inleder jag med att dansa folkdans hela midsommarafton rolleyes.gif . Var inte med förra året (hade tagit "time out" från dansandet), men tittade förstås på mina kompisar. Tårarna trillade - jag ville vara med sad.gif . För övrigt har vi inga planer, men någon tur till min Mor i Danmark blir det nog biggrin.gif . Älskar Danmark och skulle gärna flytta dit om jag visste att jag (och gubben) fick jobb sleep.gif . Men, växthuset som jag skaffade förra året kommer att ta mycket tid, liksom mina nya pallkragar smile.gif . Förra året var vi ju i Kina i maj, så jag kom helt i otakt med allt odlande blink.gif
mulle
Två veckor Madeira i april - maj, efter det London och Chelsea Flower Show och i oktober New York!
Sommartid vägrar jag lämna mina två "gårdar" - trädgården och skärgården!
Jag sparar alltid semestern till andra årstider och då tillbringar jag varje ledig dag på resa!
Några vårar har varit "låsta" på grund av frösådder men efter förra årets kalla sommar vill jag söderut för att hämta upp värmen!
Mulle
Ewa L
Sedan jag blev med hus igen för snart 5 år sedan, har jag inte haft så stora möjligheter att åka någonstans på semester. Vem skulle då sköta om "bebbisarna"? ohmy.gif
Har också insett att det var ett stressmoment som försvann.

Vill påminna om vår Besökslista

Säkert har många tillkommit som vill ha besök? rolleyes.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon