Full version: vad heter denna...
Agger
Vet någon det svenska namnet på denna sötnos?

Har vetat det men nu är det som bortblåst.
På eng. heter den "Coral bells", men inte heter den väl Korallklocka...? Det namnet känner jag inte igen.
Jag har den nämligen i en blombänk.
Blomstertanten
Jag tycker det ser ut som en alunrot
jessica zon6
Alunrot.Heuchera,vet inte vilken sort men gissar på palace purple smile.gif
Agger
Jajjamänsan! En sån var det, men jag har hört ett annat namn, men då är jag säkert felunderrättad. För att vara mer exakt så är det en
"alunrot, rosa" jag har då.

Jaha, det var ju inte så spännande, men den är jättesöt och blommorna står länge, länge. smile.gif

Jag har även röd alunrot, men bladen är helt olika.
Helen i Piteå Zon 5
Jomen, nog är väl Alunrot en spännande växt, finns i massor av färger och bladvariationer, din är ju supersnygg, den ska du vara nöjd över. rolleyes.gif
Agger
Jo, det finns ju en hel uppsjö av Alunrot, undrar om man ska börja samla....? rolleyes.gif ...kanske...?

Jag ÄR helnöjd, den är ju hur söt som helst, men jag trodde kanske att det var något hel-super-duper-ovanligt jag hade smile.gif smile.gif

Såg att den var härdig till zon 7-8.

Historien bakom denna växt e lite hemlig...*viskar*, min mamma STAL ett litet exemplar från en kyrkogård i Dalarna för 25 år sedan
kerstin z5-6

Finns väl nästan ingen växt mer spännande än heuchera -alunroten smile.gif
Så många färger ! former o sorter
Amber Wawes och Obsidian tex
Silver Scrolls

Skulle vara rosor då ..
Helen i Piteå Zon 5
Jo, kolla in Alunrötterna som Blomstergården har till försäljning!!!!! Det skapar habegär! / Helen
http://shop.blomstergarden.se/index1.php
Kajsa

Liknar min Alunrot " Velvet night " men många har liknande färger.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon