pisanggoreng
I höstas planterade jag ganska mycket vitlök i trädgårdslandet, i hopp om att kunna skörda till sommaren. Men... under vintern har trädgårdlandet blivit utsatt för planering, och nu är det bestämt att pallkragar ska ersätta hela landet. Därför: kan man flytta vitlökarna, eller måste de stå där de står fram till skörd? (I så fall får vi väl göra om till hösten istället, men det hade varit kul att testa redan i år. Dessutom har vi redan målat kragarna röda! smile.gif )
KURT
Det går att plantera om nästan alla växter, även vitlök. Möjligtvis kan det försena skörden något.
Susanna
Jag planterade om vitlök för några år sedan när jag flyttade. Jag flyttade på dem i april och försökte få med så mycket jord runt varje planta som möjligt. Det försenade inte skörden för mig, dock så blev lökarna lite mindre än vanligt det året. Jag hade satt c:a 70 st så jag ville inte lämna dem till nye husägaren (som var en person som inte åt vitlök! rolleyes.gif )
pisanggoreng
Tack båda, det låter bra! smile.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon