Full version: Dagens pucko
tullmejs
Inte helt klokt var det kanske, om man såhär i efterhand ska utvärdera, att ta in massa björkris som fick sprida sitt gula guld över min pollenkänsliga näsa. Att sedan klippa ner riset inomhus istället för ute, som för att maximera yrandet, var förhoppningsvis inte heller typiskt för den intelligensnivå som ska gälla i år.

Jag tog in diverse kvistar, varav äpple väl var det säkra kortet. Syren var en höjdare, snabbt ljusa gröna blad! Resten var lite mitt mellan jaså och jaha.

Nej, våren får komma när den kommer frivilligt. Utomhus...
Blomstertanten
biggrin.gif laugh.gif
Inte så smart !

*skrattar*
Kan riktigt se framför mig hur du står där och klipper och nyser. rolleyes.gif

(skadeglädje är den enda sanna glädjen ?)

Låter precis som något jag själv skulle ha kunnat gjort. Men man lär av sina misstag ! tongue.gif
Airamya
laugh.gif laugh.gif Vad jag älskar självironi smile.gif Tack för mitt nya breda leende biggrin.gif
gammelnalle
Köp en tröja vet ja...

(inte jag på bilden.... ingen jag känner heller....)

biggrin.gif laugh.gif rolleyes.gif
Sulawesii
CITAT (gammelnalle @ 09-03-2005, 13:35)
(inte jag på bilden.... ingen jag känner heller....)

Ser nästan ut som min svägerska tongue.gif !
renate
Apropo Puckotröjan,vi hade en "klantat sig t-shirt" på jobbet.Den som hade klantat sig fick den,ett ex:En tjej skulle värma en bulle i mikron,istället för 5 sek,valde hon 5 min.högsta effekt.bullen brann upp och brandlarmet gick igång.Det fick hon äta upp länge.Hon fick ha tröjan tills nästa klantade sig. laugh.gif
gammelnalle
CITAT (renate @ 10-03-2005, 11:00)
Apropo Puckotröjan,vi hade en "klantat sig t-shirt" på jobbet.Den som hade klantat sig fick den,ett ex:En tjej skulle värma en bulle i mikron,istället för 5 sek,valde hon 5 min.högsta effekt.bullen brann upp och brandlarmet gick igång.Det fick hon äta upp länge.Hon fick ha tröjan tills nästa klantade sig. laugh.gif

mad.gif mad.gif mad.gif tycker jag verkar snudd på mobbing...

Många av oss skulle nog bra tycka att det var roligt och kanske t.o.m. bära den med ett smil... för för många skulle det nog vara ett allför tungt ok att bära. OCH just dessa människor brukar inte våga säga vad de egentligen tycker...
Vi andra bufflar... Ok ... Jag brukade ha en T-shirt med texten:

"Jag är inte bara vacker, jag är rik också"....

alla visste ju att INGET stämde
Blomstertanten
CITAT (gammelnalle @ 10-03-2005, 17:45)
Vi andra bufflar... Ok ...  Jag brukade ha en T-shirt med texten:

"Jag är inte bara vacker, jag är rik också"....  

alla visste ju att INGET stämde

Min son beställde en keps med egenkomponerad text :
Tjockjohan
Jag är inte vacker....
....men jag luktar illa

Han fick ett mail från företaget med frågan om han verkligen ville ha den texten unsure.gif
tongue.gif Och det ville han ju !

Så nummera kallar alla honom för Tjockjohan (utom jag förstås) och kepsen har han alltid på sig.
gammelnalle
Självironi....

SÅNT är bara bra... men att "tvinga andra"....
netaave
Jag hade en tröja som det stod "PRO- in training" på, den har jag fått många roliga kommentarer om. I synnerhet som jag var så där 30 när jag hade den.

Sen har jag gått miste om ett jobb på grund av en tröja en gång, det stod "Jag är bäst" lite anspråkslöst på den, tyckte jag iaf. tongue.gif
Gossen Ruda
En gång i tiden hade en av mina kvinnliga arbetskamrater en skylt liggande vid vindrutan på telebilen med texten:

Förväntar er inte att jag skall jobba, jag blev anställd för mitt utseendes skull.

Det gick bra tills teledirektören (Lagerblad?) fick syn på den. Då blev det städning av alla Göteborgs telebilar. Vissa saknar humor.

Nu har en av mina arbetskamrater en annan skylt vid sin arbetsplats:

Jag kan inte få sparken, slavar måste säljas.
gammelnalle
CITAT (Gossen Ruda @ 10-03-2005, 19:36)
En gång i tiden hade en av mina kvinnliga arbetskamrater en skylt liggande vid vindrutan på telebilen med texten:

Förväntar er inte att jag skall jobba, jag blev anställd för mitt utseendes skull.

Det gick bra tills teledirektören (Lagerblad?) fick syn på den. Då blev det städning av alla Göteborgs telebilar. Vissa saknar humor.

Nu har en av mina arbetskamrater en annan skylt vid sin arbetsplats:

Jag kan inte få sparken, slavar måste säljas.

biggrin.gif biggrin.gif biggrin.gif biggrin.gif (gällde även din kvinnliga kollegas självironi.... vissa chefer saknar en viss del av hjärnan...)
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon