Full version: Riddarsporre
Irene_L
Jag har fått frön från en bekant. Det är en perenn Riddarsporre.Vet ej vad den heter. Jag har sått dom men jag tycker att det dröjer innan de gror. wink.gif
För att gro ska de stå varmt eller kallt eller ska dom ut ett tag????
Brukar de ta lång tid på sig ?
mvh
Irene
kerstin z5-6
De gror varmt och kan ta lite tid på sig -sen är det inte säkert att fröna är mogna om de är hemplockade " men antagligen . Håll ut !
Helen i Piteå Zon 5
Det kanske är lite olika på vilken sort man har, men jag brukar fröså mina perenna Riddarsporre både inne och ute. De jag sår inne gror på drygt en vecka, och de som är ute gror i början på maj. Du kan ju ställa ut/kylskåpet en sväng ifall det inte ser ut att börja gro. /Helen
Irene_L
De står varmt. Då är det bara tålamodet som det är lite dåligt med tongue.gif
ska försöka tåla mig!!! rolleyes.gif
mvh
Irene

Ska ställa några kallt också!!!
kerstin z5-6
har inget hänt på en vecka till kostar det ju inget att ta Helens Kylskåpssväng i några v o se smile.gif
Irene_L
Har precis tittat till "odlingen" rolleyes.gif
Det har grott en riddarsporre, om det inte är ett ogräs. Den här som har kommit upp är röd till färgen. Brukar dom vara det???? Hoppas i alla fall att det är en liten Riddarsporre wub.gif
mvh
Irene
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon