Full version: Marktäckväv
pisanggoreng
Hej,

Köpte två rullar med 1x15 meter täckväv idag som jag ska rulla ut i köksträdgården, som sen ska få pallkragar på sig. Men jag undrar hur mycket täckväven ska överlappa varandra för att ogräset inte ska snirkla sig emellan. Kan 10 centimeter vara bra..?
kerstin z5-6
Ja det försöker jag ha-10 cm blir bra
inh
CITAT (pisanggoreng @ 09-03-2005, 19:53)
Hej,

Köpte två rullar med 1x15 meter täckväv idag som jag ska rulla ut i köksträdgården, som sen ska få pallkragar på sig. Men jag undrar hur mycket täckväven ska överlappa varandra för att ogräset inte ska snirkla sig emellan. Kan 10 centimeter vara bra..?

Rullar med 1x15 meter täckväv? Något sådant har jag varken sett eller hört talas om. Vad är det för sorts täckväv (vävda plastband eller geotextil) och i vilken sorts affär köper man det?

Ingrid NH
pisanggoreng
Jag har inte väven här just nu, så jag vet inte vilken typ det är, men den köptes på Bauhaus tidigare i veckan, och Willab har också liknande rullar (dock dubbelt så dyra, men kanske i annan kvalitet).
siki
ska man lägga in markväv i växthus?

nybörjare ohmy.gif
mkall
CITAT (siki @ 06-04-2005, 00:18)
ska man lägga in markväv i växthus?

nybörjare ohmy.gif

Hoppas jag verkligen att man ska, la det i botten, 10 cm markisolering o sen grus på det!

Mvh Mattias
kerstin z5-6
Gruset åker inte ner i jorden /leran om markduk finns under , så visst är det bra
tomba
Har man mycket besvärliga rotogräs kan det vara bra att dubbelvika duken i skarvarna då lurar man rötterna som kryper längs vecket och ut istället för genom överlappning och in i odlingsbädd eller vad man nu önskar ogrässkydda
lisselbo
Köpte markduk på Plantagen som var 1x15 meter.
Den är svart med gröna ränder.
Där kostade en rulle 98 :- på Bauhaus var den ca 30 :- billigare mad.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon