Eva St
Kom ut till somarstugan idag och fick se att mina Julrosor som jag planterade i höstas blommade med inte en utan tvåååå blommor - gissa om jag blev lycklig
Eivor på Väddö
Hej Eva och grattis till blommande julrosor!Var det den vanliga vita? Som är så vacker. Jag har en gammal, som blommade från november till februari. Sen kom snön och täckte den helt. Men den har säkert blommor under snön. Och by the way - jag har fikonsticklingar på gång igen. Du vet att du har en till godo.Snart blir det nog plusgrader och då kommer den som ett skott på posten (ha, ha).
Eva St
Hallå Eivor!!!!!!! ja Julrosen är vit med lite mörka teckningar den är urläcker tycker jag och särskilt som jag inte förväntat mig några blommor redan i år. Tänkte först flytta den till våren men nu får den nog stå kvar där den är för den verkar ju trivas.

Åhhh Fikonplantor du tror väl inte jag glömt men du ska veta att den som väntar på något gott väntar aldrig ................... Kommer att sitta vakt vid brevlådan när våren är här - väntar med spänning
kerstin z5-6
Så roligt! Nån har vår då biggrin.gif biggrin.gif biggrin.gif biggrin.gif
Eva St
Ha---- så var den glädjen över var ute på stugan i helgen och då hade de små djuren haft Gourmetmiddag PÅ MIN A JULROSOR. säg den glädje som varar beständigt
Ewa smålänska höglandet
Såg knoppar på mina julrosor i söndags, en är andra vintern de andra två köpte jag förra året
Tänk att det redan är knoppar i denna kyla -20 - -25 grader på nätterna i flera veckor

/Ewa zon 4-5
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon