yla
japp vi kommer varandra närmre för varje dygn
o inatt fick jag sussa oavabrutet från 23 till 600
de e väl bra
o när vi gick ut skulle han först sitta o se ut över nejden o ta in morgonen men fågelkvitter o allt
sen in o käka lite o så pip vid dörren o ut o så va de bajsa som skulle göras
duktig är han minsann,pigg o vaken o alert o myyyyyyyyyyysig

o sover gör han helt avslappnat

laugh.gif rolleyes.gif smile.gif
Boxer
Vilken goooooding! wub.gif Skulle oxå behöva en sådan. smile.gif
*Felix matte*
En riktig A-valp har du fått...som sover hela natten.wub.gif

Ser att han har samma sovställning som Felix laugh.gif
Agger
Så skönt när dom börjar säga till att dom vill ut, han är ju jätteduktig wub.gif

dessutom är han ju hyfsat söt också wub.gif

Längtar sååå tills jag får min hund...
stennie
Otroligt Söt wub.gif wub.gif wub.gif
Man blir så sugen !!!!!!!!
yla
jojo en personlig tränare e ju faktiskt nödvändigt då man e datornörd o en finare än min e svårt o hitta laugh.gif
yla
förresten finns de ny sida på min site rolleyes.gif
Berit
Nämen.................. Det var bland det sötaste jag sett.

Vad är det för ras?

mvh
Berit
Ewa L
Och jag som räknar åren tills jag kan bli med hund igen, blev alldeles knäsvag av din trasselsudd. wub.gif
Närbilden har verkligen fångat honom perfekt.
yla
tibetansk terrier

ja jag vet hur de e me längtan efter en liten sudd
som ska bli följeslagare
nu ligger moris o smokie på databordet o erik under databordet
så flocken e samlad laugh.gif rolleyes.gif rolleyes.gif
härligt e de
renate
Så roligt att det går så bra med Erik,fina,mysiga bilder av er lilla famijl. rolleyes.gif
netaave
Så himla go han är, en riktig liten charmis!
Agger
CITAT (oldwolfie @ 10-03-2005, 09:34)
tibetansk terrier

Får inte dom jättelångt hår, som ska tvättas 2 ggr i veckan blink.gif
eller blandar jag ihop dom nu?

Jag har väl sagt att han e sååå pöt så ? wub.gif Men det tål väl att upprepas. smile.gif
yla
CITAT (Agger @ 10-03-2005, 22:34)
CITAT (oldwolfie @ 10-03-2005, 09:34)
tibetansk terrier  

Får inte dom jättelångt hår, som ska tvättas 2 ggr i veckan blink.gif
eller blandar jag ihop dom nu?

Jag har väl sagt att han e sååå pöt så ? wub.gif Men det tål väl att upprepas. smile.gif

ja långt hår får dom de e helt sant
o de blir ju till o borsta o tvätta men inte två ggr i veckan inte
men då dom blir geggiga så men så e de ju för alla
inatt har vi sussat gott i 7 timmar o så vaknade vi o åt lite mat ,erik alltså
jag tog morgonrocken o kappan på så gick vi ut
o han gjorde allt som ska göras ute som en duktig vovve
härligt va

o rätt konstigt att gå ut o vara vaken såhär tidigt
men jag hörde alla fåglarna som e i taget nu me vårkänslot o allt
plus att jag hörde en av våra rovisar vissla
antar att de va en av de mindre
var fanns det länk till rovfågelsläten nånstans

här e han nybadad igår men okammad rolleyes.gif

ja o så e de ingen terrier poängteras överallt men den fick de namnet av nån anledning

förresten talar min personlige tränare o hans kompanjon om att de e dags att sova också o inte bara då de e dags att röra på sej

Berith
en riktig gose-gris! wub.gif
*Felix matte*
Så söt man kan vara...och så har du ju kattbröderna också...vilken härlig familj wub.gif vad kul att du nu får höra fåglarnas morgonsång tongue.gif säger jag som alltid varit morronpigg. biggrin.gif

Här kan du hitta uggleläten
Agger
Hoppas ni mår bra idag, du och kramdjuren smile.gif wub.gif

Visste ju att jag läst någonstans om badning av TT. Nu var det ju inte fullt så allvarligt som jag hade fått för mig (bada 2 ggr/vecka...phu! Snacka om att man skulle få ryggskott!! wink.gif )

Skickar en länk här (som du säkert redan har kollat på).
Men låter det inte som en heltidssyssla, om man ska gå efter det som står där? wacko.gif

http://www.umehus23.ac.se/perjo078/
yla
CITAT (Agger @ 11-03-2005, 08:20)
Hoppas ni mår bra idag, du och kramdjuren smile.gif wub.gif

Visste ju att jag läst någonstans om badning av TT. Nu var det ju inte fullt så allvarligt som jag hade fått för mig (bada 2 ggr/vecka...phu! Snacka om att man skulle få ryggskott!! wink.gif )

Skickar en länk här (som du säkert redan har kollat på).
Men låter det inte som en heltidssyssla, om man ska gå efter det som står där? wacko.gif

http://www.umehus23.ac.se/perjo078/

agger de va en himla bra länk de där
jag borstar lite varje dag för de tycker jag e br a då blir han van o de tar inte så mycket tid o de e gosigt
o baden somsagt blir ju då dom behöver det

igår när jag skulle borsta så ville han inte komma men katterna kom o ville bli borstade så då borstade jag dom o då kom erik me såklart laugh.gif
inte ville han vara utan de som såg så mysigt ut

jo att ha hund e nog lite av en heltidssyssla ,man skaffar den ju inte för o ha den liggande i hallen smile.gif
Agger
jo att ha hund e nog lite av en heltidssyssla ,man skaffar den ju inte för o ha den liggande i hallen smile.gif[/QUOTE]

Nej, det är ju klart att man får offra tid till en hund, men jag tänkte på pälsvården. Visst lät det som om man inte skulle hålla på med annat, på den där hemsidan jag länkade till? Det finns ju raser som knappt kräver pälsvård alls.

Har själv haft en Bearded collie vars päls var allt annat än lättskött. Den pälsen såg ofta ut som ett skatbo när vi varit ute i skogen. DÅ funderade jag starkt på att skaffa en nakenhund som man bara behöver kamma pannluggen på biggrin.gif

Nu är jag ju på jakt efter en Dandie Dinmont, som också kräver en del pälsvård. Den ska ju trimmas någon gång och sånt. Nu tycker ju JAG att det är ganska gossigt att pyssla om en vovve på alla sätt. Även pälsvård.

Hade en Irl. setter som ÄLSKADE att bli ompysslad. Hon somnade när man klippte klorna och ansade hår mellan trampdynorna (den hunden saknar jag, ska jag bara tala om *snyft*)
cic
Jag lääääääängtar till sommaren då jag och min sambo ÄNTLIGEN ska bli med hund! wub.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon