MoniqueÖ
Nu har t o m Ellos slagit sig in på växtspåret...fr o m nu kommer alla som köper minst 3 varor att få ett träd planterat i något av länderna runt Victoria-sjön i Afrika. Man gör detta i samarbete med Vi-skogen Vi-skogen

"Länderna kring Victoria-sjön har drabbats väldigt hårt av jorderosion genom befolkningsökning, krig, epidemier och stora boskabshjordar. Dessutom förstörs jorden av ett intensivt brukande. Varje år odlas tiotals miljoner träd genom att människor ger en hjälpande hand. Målet är att förankra och sprida kunskapen om de livsviktiga träden och skapa ett grönt bälte kring Victoriasjön." citat fr reklamutskicket

Naturligtvis är detta en reklamkampanj men helt i linje med vad vi står för eller hur?

Men man behöver inte handla på Ellos för att plantera träd i Afrika man kan gå in på Vi-skogen direkt och se hur man kan göra för att fler skall kunna få träd i sin hembygd.
Fenja
Bra gjort av Ellos!! Hoppas att flera av postorderföretagen hakar på. Jag blir så glad när marknadsavdelningarna har tänkt till lite wub.gif wub.gif wub.gif
Mvh
Fenja
kristerh
Jo det är bra biggrin.gif fast vi har skog i sverige oxså som behöver bevaras,
gå in på ettklickforskogen.se, där kan man genom ett klick bidra till att bevara den svenska gammelskogen, man kan även köpa träd till den som har allt.
krister
Agger
När min dotter föddes för 14 år sedan, så fick hon 5 träd i Kenya av några kloka bekanta till oss. Dom sa att leksaker får hon säkert så det räcker...och DET hade dom rätt i minsann! smile.gif

14 år....hmmm... och inte en enda gång har jag varit ner och vattnat dom stackarna smile.gif wub.gif
MoniqueÖ
CITAT (Agger @ 10-03-2005, 12:38)
När min dotter föddes för 14 år sedan, så fick hon 5 träd i Kenya av några kloka bekanta till oss. Dom sa att leksaker får hon säkert så det räcker...och DET hade dom rätt i minsann! smile.gif

14 år....hmmm... och inte en enda gång har jag varit ner och vattnat dom stackarna smile.gif wub.gif

Men Agger det är ju det som är det fiffiga! I Afrika finns det massor av människor som pysslar om de planterade träden! Inte behöver vi rensa ogräs heller! smile.gif

Jag fick 40 trän när jag fyllde just så mycket och det är nåt år sen. wub.gif Har slälv givit bort trän till både svenska och utländska vänner och det har varit lika uppskattat var gång (verkar det som iaf... rolleyes.gif) Har även varit inne på "ettklick" och givit mitt stöd för gammelskogen men i Sverige är vi ju inte lika drabbade av jorderosion som på andra platser runt vår jord.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon