Caprice
Fick reklamblad ifrån Eko idag...

De säljer bla fröpåsar billigt... 1:-/st..!!
Om man köper tio stycken.. Och det kan man väl göra..? smile.gif

Eko Stormarknad

Caprice
Rossi
Usch, det var dyrt! På Coop Forum får man en hel fröpåse för 1,50!

biggrin.gif

Jag var ju bara tvungen.......!
pisanggoreng
blink.gif blink.gif Förstår inte... Är 1,50 billigare än 1,00?

Man måste i och för sig köpa tio påsar men det gör man väl ändå...
Rossi
Jag försökte faktiskt vara rolig ....

Hon skrev att ETT frö kostade 1 krona och då sa jag att det var dyrt med tanke på att man kan få en hel fröpöse (underförstått med många fler frön än ett enda) för bara 1,50 kronor .....

Nu har hon ändrat i sitt inlägg till "fröpåse" istället för "frö" så jag förstår att ingen förstår min humor ...
fruberglund
Såg också det smile.gif

Ska dit imorgon, finns nog alltid något man kan stoppa i korgen biggrin.gif

Ska köpa den billiga fleecepläden också så grisarna får något mjukt att sova på.
pisanggoreng
CITAT (Rossi @ 10-03-2005, 14:54)

Hon skrev att ETT frö kostade 1 krona och då sa jag att det var dyrt med tanke på att man kan få en hel fröpöse (underförstått med många fler frön än ett enda) för bara 1,50 kronor .....

Nu har hon ändrat i sitt inlägg till "fröpåse" istället för "frö" så jag förstår att ingen förstår min humor ...

laugh.gif laugh.gif biggrin.gif biggrin.gif
gammelnalle
Jag såg inte hennes första inlägg... men i annonsen står det faktiskt:
Så ett frö...1:-..

så det var dyrt....
smile.gif smile.gif smile.gif tills man läst allt...
Caprice
CITAT (Rossi @ 10-03-2005, 14:54)

Japp, stämmer...

Eller, jag skrev att fröna kostade 1:-/st...
Och det är väl ganska dyrt...

I en påse Digitalis, Fingerborgsblomma, är det ca 2000 frön... unsure.gif

Självklart ska det vara per portion, Rossi..! laugh.gif

Caprice
Rossi
CITAT (Caprice @ 10-03-2005, 22:07)
Självklart ska det vara per portion, Rossi..! laugh.gif

biggrin.gif Jag, vet! Jag kunde bara inte låta bli att släppa fram min humor ....
Fredi
Kan vara värt att kolla bäst-före-datum när fröerna är så billiga. En del affärer rear ut de fröer som inte såldes förra säsongen... Vilket givetvis inte behöver innebära att det är något fel på fröerna om de har förvarats svalt och torrt.
gammelnalle
GRUNDLURAD
blev jag idag. Kom till ICA stormarknad. ÄNTLIGEN hade de fått hem GRÖNSAKS frön..
3:90 påsen
KÖP 10 gröna påsar för 29:90

så då plockar man på sig...(ja i kundvagnen förståss...)

färdig...

Går på COOP (fd Domus ni vet) där har de SAMMA FRÖER för 2:90/påse samt betydligt större urval samt sitt eget märke COOP fröer...

"snålheten bedrar visheten" ÄNNU EN GÅNG

NU väntar jag bara på odlas sändning...

det lär nog bli trångt i växthuset i sommar....
Caprice
Men Nalle, det är ju samma pris hos Ica som priset är hos Coop..?
För visst köpte du fler än tio påsar..?

Det är ju bara att köpa resterande du vill ha hos Coop...

Caprice
fruberglund
Var på Eko idag och köpte 20 fröpåsar. Det var inte alls utförsäljning för att bäst före-datumet var på väg att gå ut smile.gif

Köpte bara påsar som var bäst före sep. 2006 och en var t.o.m. bäst före sep. 2007. Då behöver jag inte så allt i år utan kan spara några till nästa år.

En lista på vad jag köpte:

Lila brysselkål
Dill
Buskkrasse
Isbergssallad
Luktärt (mix)
Broccoli
Persilja
Sommarmorot
Blomkål
Purjolök
Rädisa
Brytböna
Sommarslöja

Vad sägs om allt det för 20 kr. Blir väldigt mycket och billiga grönsaker av det.

Ska tänka på vilket klipp jag gjorde när jag avnjuter mina grönsaker sen biggrin.gif
humla
Kostnaden för frö är ju inte särskilit stor om man inte köper väldigt ovanliga sorter då. Jag tycker nog det är värt att slänga ut nån tjuga eller två extra för att få de sorterna/märkena på frö jag vill ha, istället för att välja det allra billigaste. Frön är ju så billigt ändå, det blir ju så himla mycket av en påse. Och något ska väll fröförsäljarna tjäna tongue.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon