mollys_matte
Jag grejar p min fars kontor, och har kommit fram till att det vore trevligt med nn vxt i hans fnster, kruxet r bara att det typ r som ett skyltfnster, och solen ligger p hela eftermiddan, s vxten mste gilla mycket sol!
Nn som vet nt lmpligt?!
*funderar nstan p att frlytta dit mina frsdder och kaktusar, men det ska ju ven finnas plats fr hans grvmaskiner, s det blir nog itne att se s snyggt ut d laugh.gif )

Finns det sen nt annat som inte behver s mycket ljus? man kan ha inne p kontoret? Hnger nmligen ett skynke fr fnstret (som inte kan tas bort, vill ju inte ha insyn pkontoret)
men jag tror det vore bra att ha nt lite luftrenande dr inne, han r ju s sllan dr lixom!
Ullet
Garderobsblomma klarar snt mrker men hur det r med dess luftrenande egenskaper vete tusan. smile.gif I fnstret, en High Chaparall, svrmors kudde el svrmors tunga? Dom r ju tliga alla tre.
Agger
Fredskalla kan st ganska mrkt, tycker inte om sol direkt p sig och r dessutom luftrenande. Jag har flera stycken ganska lngt in i rummen, bl a. i dotterns rum dr nstan aldrig rullgardinen dras upp wink.gif och dom r s mrkt grna och fina nd.

I vrigt instmmer jag med fregende "skrivare". Dom sorterna hon nmner gillar ju "kenklimat".
Agger
Hittade denna sida, dr str vilka som inte vill ha sol och tvrtom.

http://hem.passagen.se/gardening/Potted.htm
linh
citrusvxt r alltid kul :-)
Min bor i ett sderfnster och det funkar bra. Har haft den i 4 r snart och den br alltid minst en frukt som r orange och fin.
Se till att vdra mycket nr solen gassar p bara annars kan man ltt f ohyreangrepp (s'na som ser ut som spindelnt typ).
pejori
jag har yucca-palmer i gassande sderfnster dom trivs bara man vattnat rejlt smile.gif smile.gif
zeppo
Jatropha kan aldrig f fr mycket sol. Tl ven hrd torka. Blommar vackert.
mollys_matte
CITAT (linh @ 12-03-2005, 10:55)
Se till att vdra mycket nr solen gassar p bara annars kan man ltt f ohyreangrepp (s'na som ser ut som spindelnt typ).

kan inte vdra... r ju ett skyltfnster rolleyes.gif
linh
uj, d, har ni inget annat fnster i rummet s att det blir lite luftvxling? :-)

Bougainvillean tl ocks mycket sol, kom jag p. I allafall hemma hos mig, s lnge man vattnar nr det r jttesoligt :-P
mollys_matte
De andra fnstren ligger lngt in i lokalen, drren r iof brevid fnstret, men han vill ju inte ha den ppen nr han r dr, s folk "ser in"
r lite nojjig ver inbrott och s...
Har kpt "smestervattnare" sna snren med slang runt, som jag tnkte han skulle ha dr... fr om inte jag ker dit, lr de inte f ngot vatten tongue.gif
Har hrt att hibiskus vill ha mycket sol?

Fr kanske stlla dit mina sm apelsinsdder, och s har han en liten hobby fontn, som kan st dr och skvala, fr att slippa spinn kanske? jag har ju en "vattendimmer" eller vad man ska kalla det, den kanske man kunde stlla dit...
vad fint han kommer f dr wub.gif
linh
du fr ge oss en bild sen nr allt r klart kring skyltfnstret :-)
Detta r en "enklare" version av forumet. Fr att se forumet med formatering och bilder kan du klicka hr.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon