renate
Ingen vår här,nu har det börjat snöar,gatan är vitt igen.0,3° ingen kul alls. sad.gif
Blomstertanten
sad.gif
Nu är vintern här igen !
Snöar för fullt och 0,5 grader. SMHI har hotat med ett par decmeter snö ! blink.gif
Agger
Jaha!! Nu har det börjat snöa här också, typiskt! Han som ska skotta hos oss har just åkt till fjälls mad.gif

Nåja, vi får trösta oss med att det är "nysnön som ska ta bort den gamla", det brukar morsan säga. Inte vet jag om det är nåt ur bondpraktikan rolleyes.gif men hoppas det stämmer.
Jag kan då inte se annat än att snötäcket blir djupare när det snöar blink.gif
Copycat
sad.gif God morgon........om man nu kan säga det? Tittar ut på det som igår var vårlikt och som idag mer liknar en filtallrik, vitt, vitt, vitt överallt, horisontalt och diagonalt samtidigt. Och i morgon som man ska åka buss till Stockholm sad.gif ni har förstås samma eländes väder där nere kan jag förstå. Vart tog våren vägen? Den kom av sig här i alla fall sad.gif
yla
jo de faller flingor här me men inte så mycket
men de e sant den nya snön tär bra på den gamla tongue.gif
så de e ju bra rolleyes.gif
amaira
Nä ingen vår. Det första jag såg när jag vaknade och tittade upp, var snöflingor som dansade utanför mitt sovrumsfönster.

Men det är i alla fall mildväder!! Och kanske "fräter" den här blötsnön (som än så länge inte gjort barmarksfläckarna vita!!) på den hörda snöskaren, som ingenting verkar kunna bita på annars?

Över-allt-ljus-grått är det. De senaste dagarna har växlat mellan grått och strålande sol.
carol
Snö? Här regnar det... det finns bara lite skitiga snörester kvar.
Monica M zon 4
Här, söder om Borås, vräker snön ner. Å alla plogbilar har nog semester. Det var ett elände att ta sig till jobbet idag. mad.gif sad.gif Våren känns väääldigt långt borta. sad.gif
Dzad
Länge sen det kom ner snö från himlen, men på gräsmattan finns det väl en 15 cm packat.

I mars borde det vara ganska varmt och snön borde smälta. Istället har vi haft de kallaste vinterdagarna för i vinter nu... våren... vad är det?
Lars-Olof Arvids
Är vintern tillbaka? Här i Stenungsund-Svenshögen är det tvärtom! Snön håller på att regna bort och det är mörkt och grått.

Olle
Caprice
Så här ser du ut här i Nacka nu..

Jättefint och mysigt, om det varit december... men inte i mitten av mars.. unsure.gif

Caprice
evelina
Så ser det ut hos mig också fast jag är på andra sidan om Sthlm. Inget kul.

Fast jag får glädjas åt att jag ska se Magnus Uggla på Hamburgerbörs ikväll, alltid något. rolleyes.gif
Blomstertanten
CITAT (evelina @ 11-03-2005, 12:53)
Fast jag får glädjas åt att jag ska se Magnus Uggla på Hamburgerbörs ikväll, alltid något.  :rolleyes:

sleep.gif Jag är inte ett dugg avundsjuk ! sleep.gif
pisanggoreng
Snön har gått över i regn i Skåne.

[Alltid något...]
Berit
Trevligt för dig Evelina som får se och lyssna på Magnus Uggla.
Rolig kille med kul texter.
Ina
Så här såg våren utanför Dannike ut i morse...

netaave
Snövädret över de mellersta och södra delarna av landet skulle följas av regn på lörd/söndag. Då om inte förr kanske eländet försvinner.
är har vi mest snöslask nu, det kan liksom inte bestämma sig för om det ska snöa eller regna. 0-gradigt och halt som attans på småvägarna.
carol
CITAT (Lars-Olof Arvids @ 11-03-2005, 10:24)
Är vintern tillbaka? Här i Stenungsund-Svenshögen är det tvärtom! Snön håller på att regna bort och det är mörkt och grått.

Men nu snöar det igen så vintern var väl inte helt borta! Lär väl inte lägga sig nåt nu när det är så blött överallt.
Lars-Olof Arvids
Ja, nu har vi snöyra igen. Tydligen är det regn och snö om vartannat som gäller idag, d v s varken vinter eller vår.

Olle
Sylvia
CITAT (carol @ 11-03-2005, 09:06)
Snö? Här regnar det... det finns bara lite skitiga snörester kvar.

Liksom här, i Gbg alltså.
Betty
Här i norr skiner solen från en blå himmel idag. Har varit ute och promenerat i det -10 gradiga ljusa gnistrande vackra. Våren är det inte lönt att längta efter ännu på en månad åtminstone. Ungefär trettio centimeter snö ligger ännu som ett mjukt och bulligt täcke över trädgården. smile.gif
amaira
Vilka fina bilder! Mars eller inte - vackert är det!

Här vet jag inte vad det är för väder. Kan det kallas "väder"? Det är nåt mitt-e-mellan, fast det friskar i.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon