Full version: Bygga hemsida
anna_rispan
Nu har jag börjat fundera på en hemsida. Har laddat Dreamweaver i datorn. Nu ska jag börja alltså. Men jag kommer inte ihåg hur man gör, gjorde en sida när jag gick i gymnasiet o det är nog sex år sedan den kursen.

Tänkte så här, jag gör alla sidor som ska vara med, men sedan är det kört. Hur länkar jag ihop alla sidor?
Visst ska den första heta index? Varför? och om jag vill ha en kant i sidan med "knappar" hur gör jag så att den sedan syns hela tiden?
Har nog typ tusen frågor. Instruktionsboken är på engelska, men det hjäper inte för alla ord är ju på internetska-engelska o jag begriper inte vad de betyder.

Nån som känner igen sig?
Nån som vet vad det är jag ska göra/leta efter för ord??

Tacksam för all hjälp jag kan få?
Heddas matte
kanske det finns någon hjälp här!
webbskolan på IDG
eller här!
anna tigers html-hjälp för nybörjare

lycka till! smile.gif
LillaTiger
Dreamweaver

Här kan du lära dej hur dreamweaver funkar. Det är visserligen för Dreamweaver 3.0, men det funkar väldigt likt med nyare varianter.

Funkar det inte kan du fråga mej, jag kan programmet tillräckligt för att göra en basic hemsida. =)
Kakaduan
Kan du inte lista några av orden du inte förstår - kanske kan vi hjälpa till!?

Varför det heter "index" och inte "innehållsförteckning" eller liknande kan jag förstå - internet är internationellt och engelsk-baserat eftersom det är det språk som förstås världen över. Enkel förklaring fast kanske inte så kul för de som inte är så bra på engelska. Att göra översättningar av manualer och annat material skulle kosta och göra produkterna för dyra för de flesta antagligen.

Kakaduan
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon