|
Full version: Blomsterlandet
Blomstertanten
11-03-2005, 13:18
 17 mars öppnar Blomsterlandet i Örebro ! Ni som redan har den i närheten, hur är det att handla där, sortiment och kunnande osv ?
Lena i Torslanda
11-03-2005, 13:39
Samma tradiga sortiment som alla växtkedjor. Massor med krukväxter, en del uteväxter fram i vår som ingen kan något om.
Ewa smålänska höglandet
11-03-2005, 14:10
Men dom har mycket snygga krukor, det handlar jag där /Ewa zon 4-5
Jag tycker att Blomsterlandet i Gtb är helt ok men senast jag var där tyckte jag att dom fått in helt gräsliga krukor inför våren. Fruktansvärda färger... blä...
Ewa smålänska höglandet
11-03-2005, 14:59
Vadå? för färger
/Ewa zon 4-5
Sulawesii
11-03-2005, 15:20
CITAT (Blomstertanten @ 11-03-2005, 13:18)  17 mars öppnar Blomsterlandet i Örebro ! Va?? Hur kan jag ha missa det? Var då?
Nej, Blomsterlandet är mycket större och bättre här i Västerås än tex Plantagen, dom har stora krukväxter jättesorter, mycket orkideér, haft roliga Hoyautställningar och andra växtutställningar, åker gärna dit.
Sulawesii
11-03-2005, 15:38
Har svårt att tänka mig att det är sämre, eller lika tråkigt, som Plantagen.....
Smekajsa
11-03-2005, 16:14
De öppnar på öster, i Wadköping Bils gamla lokaler. Bra att Plantagen får lite konkurrens, då kanske de skärper till sig
De är mycket bättre än Plantagen. Men långt i från bra.
fruberglund
11-03-2005, 18:08
Håller med om att de är betydligt bättre än Plantagen, Plantagen har jag varit på två gånger och är inte speciellt sugen på att åka dit igen. Håller INTE med om att Blomsterlandet är dåliga! Här i Jönköping är de superbra i alla fall. Köpte massor med fina växter, rosor m.m. där förra året och är supernöjd både med kvalitén och priset. Ett exempel: Åkte till Skåne bara för att köpa klematis, var tydligen någon expert där. Dessa klematis var ok i kvalité, kostade 129:-/st. De hade vissa billigare med de var väldigt kraltiga med möglig jord m.m. Några veckor senare åkte jag till Blomsterlandet och vad hittade jag där om inte utförsäljning på klematis...JÄTTEFINA plantor, kraftiga och friska för endast 34.50/st. Det var halva priset och då är ju till och med ordinarie pris billigare än i Skåne. Har även köpt min ros Ingrid Bergman på Blomsterlandet som blommade med underbara stora blommor förra året jämfört med Landora jag köpte på Coop som inte blommade alls. Så jag tycker de har väldigt bra kvalité på sina växter här i Jönköping i alla fall och man ser verkligen skillnad på t.ex. Blomsterlandet och Plantagen när det gäller kvalité och skötsel av växterna. Blomsterlandet får min röst och jag kommer absolut åka dit så fort sortimentet kommer in i vår. Och nej, jag jobbar INTE på Blomsterlandet  P.S. Det går självklart inte att jämföra några av dessa med en riktig plantskola/handelsträdgård D.S.
Kan bara instämma i vad fru Berglund skriver! Här i Jönköping är blomsterlandet väldigt bra och med bra priser!
Ibland blir man lätt avundsjuk, klematis för 34.50? Finns det att få tag på häruppe för under hundra kronor? *ser mig omkring o hoppas nån kan svara* Jag har då inte varit någonstans där det varit så billigt! Här har man handlat på spridda ställen, varav ett ställe jag varje år lovar mig själv att jag inte ska handla på för att dom har så taskig syn på både kunden men även att träd, buskar o perenner är av lite halvtaskig kvalisort, men går dit o kikar ändå varje år o förundras över hur dom kan överleva med både dom priserna men också, om inte främst, den dåliga kvalitén. Halva priset brukar vara medelmåttligt halvdöa plantor som är avbrutna delar på, eller så får man ha tur med planteringsgudarna så man hinner ned med dom innan första frosten typ. *överdriver ngt men det ligger nåt i det' Sedan kommer man in hit o läser om alla ni som hittar allt möjligt roligt för inga priser alls, o det verkar vara hyfsad kvalité på det också, himla orättvist. Ska i år försöka, trots badbollsutseendet, ta mig till växtmarknader o några bra trädgårdar både här i Skellefteå men även i Umeå-trakten o se vad jag hittar, kanske man finner nåt kul på annan ort? *önkar o hoppas*
mollys_matte
12-03-2005, 08:53
oj, det visste jag inte, men man är ju så sällan åt det där hållet! Åker ju inte längre än till ÖB oftast... (fast far som titt som oftast är i ormesta och kollar maskiner borde ju ha sagt något till sin växtgalan dotter... *hihi* Han vill nog inte att jag ska veta...
ja priserna på blomsterlandet är det inget att klaga på billiga på det mesta. har också hört att jönköping är bra, här i GBG är det backaplan som är bäst. Partilles blomsterland är undermålig och dom har ofta omärkta och sjuka krukväxter
Smekajsa
12-03-2005, 10:20
Nu till att börja med så borde det vara bra här i Örebro iom att det är en helt ny butik Får väl ta en tur nästa vecka och kolla läget
CITAT (Smekajsa @ 12-03-2005, 10:20) Nu till att börja med så borde det vara bra här i Örebro iom att det är en helt ny butik Får väl ta en tur nästa vecka och kolla läget  gör det kajsa, du kan hitta mycket trevligt till bra introdutionspriser
Smekajsa
12-03-2005, 10:48
Blomstertanten
13-03-2005, 17:38
CITAT (Smekajsa @ 12-03-2005, 10:48) Fast jag måste bara ta en tur till Plantagen ska köpa mig ett par såna där HELT VANSINNIGT HÄFTIGA GUMMISTÖVLAR  :wub: :lol: :wub: :lol: :lol: :lol: Dom randiga ????????? Ganska fula egentligen !
Smekajsa
14-03-2005, 19:39
CITAT (pejori @ 12-03-2005, 10:45) CITAT (Smekajsa @ 12-03-2005, 10:20) Nu till att börja med så borde det vara bra här i Örebro iom att det är en helt ny butik
Får väl ta en tur nästa vecka och kolla läget :P gör det kajsa, du kan hitta mycket trevligt till bra introdutionspriser  Jag kom nyss hem ifrån Nyköpingsmässan, och läste detta..(?). När öppnar blomsterlandet? Jag har inte hört talas om detta alls? Lite märkligt när jag ändå är där 4 dagar i veckan..??? Har detta stått i tidningarna?
Eleanor
15-03-2005, 16:26
Blomsterlandet i Karlstad är ingen höjdare..... Väldigt många plantor av få sorter. Näst intill noll kunskap. Dock fina oliv & citrusträd.
Min bror beställde sin Avenbokshäck där för 2 år sedan. Plantorna var ca 120 cm vid leverans & kraftiga, nu är plantorna på vissa håll upp emot 220 cm!!! Han kompletterade dock med några plantor ifjol vår & de som då levererades var ynkliga.... Så kvalitén varierar.
Blomstertanten
15-03-2005, 17:16
CITAT (adrian @ 15-03-2005, 09:42) Jag kom nyss hem ifrån Nyköpingsmässan, och läste detta..(?).
När öppnar blomsterlandet?
Jag har inte hört talas om detta alls?
Lite märkligt när jag ändå är där 4 dagar i veckan..???
Har detta stått i tidningarna?  Japp , det har stått i Nerikes Allehanda ! Och dessutom kom det ett reklamblad i helgen , i alla fall i brevlådorna i Glanshammar !
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
|
|
 |
|
|