Susanne i Linköping
Sedan jag flyttade kör jag på en annan dator än förut, och med en ny version av webbläsare, Netscape 7.02. Men av någon underlig anledning ser plötsligt forumet helt konstigt ut, se bild nedan som visar övre vänstra hörnet. Odlas startsida ser helt normal ut, liksom alla andra sidor jag besökt. Även odlas albumsidor ser normala ut.

Finns det någon som har någon ledtråd till varför det ser ut så här? Jag vill helst inte byta browser, jag trivs med Netscape och de flesta nyare läsare funkar inte med mitt operativsystem, Mac OS 8.6, utan kräver OSX (detta är en gammal dator, från 1996, så den klarar inte OSX).

Virgo
Det verkar inte ha med OS att göra då det på min PC oxå har förekommit likadant. Kom aldrig på vad det kunde vara för fel. Refreshade bara och det försvann. Nu var det länge sedan jag (minPC) hade detta symtom, trodde först att det hade med grafikkortet att göra, men eftersom allt annat funkade, så misstänkte jag konstigheter med forumet.

Men kommer du på lösningen så meddela här.

Har du testat Firefox?
Berith
Varför det blir så ibland vet jag inte, men det fixar sej som Wille säger när jag uppdaterar. Tycker mej ha märkt att det uppstår när det seeegar, och det hade ju med servern att göra?
Betty
Har hänt mig med, men bara några få gånger och då bara när det har varit ovanligt seeeeegt. Uppdatera brukar hjälpa.
Susanne i Linköping
Tack alla för svar! wub.gif

Ladda om sidan hjälper inte tyvärr, det händer 100% konsekvent. sad.gif

Firefox: "Mac OS 9 and earlier are not supported". sad.gif

Något jag inte prövat än är att ladda hem Netscape 6 istället, värt ett försök. Sidan ser nästan normal ut i Netscape 4.8, men texten blir myrskrift så det blir lite jobbigt (visst kan man ändra textstorlek i foruminställningarna men det funkar inte helt bra ändå).

Explorer? Odlaforumet ser normalt ut men en annan av mina favoritsidor funkar inte alls.

Kommer jag på en lösning så postar jag den här!
Virgo
Den bästa lösningen är väl nog att du går över till PC (duckar).
Näst bäst att webbisen gör om forumet till Mac kompatibelt, eller Netscapevänligt.
Susanne i Linköping
Tur du duckade Virgo, när du kommer med så dumma förslag! tongue.gif Här köps inga nya datorer av något slag, åtminstone inte så länge inte inkomster och utgifter balanserar lite bättre. sad.gif Nya lägenheten är i dyraste laget för en person.

Och förresten ska man få välja själv om man kör Mac, Windows, Volvo eller Saab, tycker jag.

Idag upptäckte jag att hårddisken var full, och att Netscapes cachemapp var totalt igenbeckad med gamla filer. Så jag tömde mappen (det tog ett tag, det var tusentals filer), och sen funkade plötsligt formumet. Hurra, hurra! laugh.gif

Varför inte cachefilerna rensades bort vet jag inte än, jag ska hålla ett öga på mappen och se om den börjar bli full igen. Den här gamla datorn har lite konstigheter för sig, men den kopplar i alla fall snällt upp sig mot Internet i alla fall (det funkade på första försöket, och då hade datorn ändå aldrig varit uppkopplad mot Internet förut).
Virgo
Där ser man. Det finns alltid nån orsak till problem.
Även Windows lyckas med att spara en massa skitfiler som egentligen borde tas bort automatiskt .
Det är nog Linux som gäller, hm.... tror jag.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon