Full version: spela musik i datorn
gammelnalle
Jodå...normalt går det sätta in en CD i datorn och klicka ...
å sen' ä de bar att åk...

men jag haver bränt några stycken från den berömda webben.. och de går att spela en och en i datorn... men definivt inte i CD spelaren till stereon...

men hur gör man för att lyssna på låtarna i tur och ordning UTAN att behöva gå in och dubbelklicka på varje låt...

jo, jag vet att jag är datordum...

sleep.gif sleep.gif

men NI har ju lärt mig så mycket annat... lägga in bilder, ändra format, färg osv...
humla
Vad använder du för program när du lyssnar på musik?

Jag rekommenderar Winamp (ladda ner gratis på winamp.com), som är ett lätt och smidigt program där man kan göra egna playlists.

Använder du windows media player går det säkert göra spelningslistor där med, men exakt hur man gör vet jag inte, då jag bara håller mig till winamp.

MVH/Elin
Ina
Det kan ju vara så att det du laddat hem från nätet är mp3-filer och sådana brukar inte funka att spela i en vanlig CD-spelare.
Sulawesii
Dom är kanske inte konverterade från mp3-format?
TeliaNet
de är i mp3 format skulle jag också tro.
det finns ett program som het audio converter och ett annat som heter audacity som jag tror klarar ändra format.
TeliaNet
annars kan du ju ändra filtyp från mp3 till wav eller vad cd nu har för filformat.
Ewa L
Att de inte går att lyssna på i stereon beror på att många inte klarar "hemkörda" CD-skivor. Brukar framgå av specen på CD-spelaren om de gör det eller inte.
Carina Josefsson
Kolla om det är CD-R skiva eller CD-RW skiva som du har brännt på. CD-RW fungerar bara i datorn, inte på stereon.
gammelnalle
TACK för alla svar och PM...

ni är GULD värda.

Jag lyckades igår med att göra en "playlist" som även funkade idag.. (fråga mig inte HUR...) men idag skulle jag försöka igen...

men icke sa Nicke (Lilltroll)

´men NU vet jag ATT det går...

(och för att förtydliga: jag behöver inte spela den i Stereon... det räcker med datorn..)
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon