Full version: Kärleksört
Karin i Göteborg
Hejsan!

Jag undrar om någon av er har tipps på hur man beter sig med en kärleksört? När ska man ta bort förra årets "blast"?

Tacksam för svar!

Från novisen i trädgården
Liselotte i zon 3
Jag brukar "frisera" mina kärleksörter (??) när det börjar bli varmt och skönt ute. Det har gått bra hittintills, de blommar oförtrutet ända tills frosten tar dem.

Liselotte
Fialotta
Samma här...brukar oxå
klippa ner dom när jag väcker rabatten, då har i regel nya knoppar börja komma så snällt redan rolleyes.gif
Karin i Göteborg
Hej igen!

Tack för era svar!.......Blir ena sugen på att gå lös på rabatterna redan idag, solen tittar fram här i Gbg idag så det känns som om våren är här!

yla
jag brukar ta in blommorna på hösten ställa i vatten o njuta blommorna lääänge o sedan har dom oftast slagit nya rötter så då stoppar jag ner dom i jorden igen me sina nya rötter o jag får fler o fler plantor med kärleksört
jag blir glad för varje sådan planta då jag har läst att apollofjärilen lever på kärleksörten o jag har en av få populationer med apollofjäril hos mej
Ina
Jag är jättenyfiken på om jag har lyckats med mitt projekt! Jag fick en födelsedagsbukett med en kvist kärleksört som rotade sig. Jag planterade ut den men jag är rädd att det blev lite för sent på höstkanten..... Men snart lär jag få se!!
rolleyes.gif
Karin i Göteborg
Hej igen!

Det lät som en utomordentligt bra ide', att rota dem inomhus och sedan plantera ut dem. Det ska jag prova till hösten, tack för tipset!

Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon