Full version: Hoya
Nanna
Har haft en hoya nu i ett år, och den har fortfarande inte blommat. Den har växt sig stor och fin.
Kommer blommorna eller tar den ut sig helt på att växa? Kan man göra nåt för att få den att blomma?
Åsa, mälardalen zon 2
Det är olika för olika sorter Hoya en del blommar inte förren de sitter supertrångt i krukan etc. vet du vilken sort det är?

Det längsta jag väntat på blom hos Hoya carnosa är 7år från stickling till blomma jag hade satt den i en jättekruka så det tog god tid innan den hade det trångt i krukan.
Nanna
Har faktiskt ingen aning om vilken sort det är. Den sitter i en ganska stor avlång kruka.
Oj, oj 7 år... Hoppas jag hinner hålla den vid liv så länge biggrin.gif
pejori
vet du vilken sort det är? huh.gif
Ullet
Stort OOOPS här kan jag ju säga! wub.gif wub.gif Satte skott förra året som vuxit som jag vet inte vad så i år satte jag om min Hoya igen, för den var trångbodd som nånting, nu har jag alltså många år kvar innan den behagar fylla huset med väldoft. sleep.gif Ja, ja, man lär varje dag. laugh.gif laugh.gif
johthu
Kan berätta att min mor fick en stickling av en carnosa för c:a 20-25 år sedan. Den har fortfarande inte blommat men mår utmärkt och har flera meter långa rankor. Den har stått både i soliga fönster som i norr men inget verkar fungera. Jag har tagit en bit från den som jag själv ska försöka få upp och blomma men den tar tid.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon