Full version: Polisens misshandel
Brandklipparen
Ingen har väl kunnat undgå bilderna på hur pensionären Åke Djerfsten blir misshandlad av två poliser på en bensinmack.
Själv blev jag J***igt förbannad! Så här får det INTE gå till! Det är bara så............... Det här försämrar poliskårens redan dåliga rykte. Tyvärr så tror jag inte att någon kommer sättas dit för detta, man har sett för mycket helt enkelt.

Har Åke varit otrevlig så kan jag förstå att de blir irreterade, men det är likt förbannat övervåld.

Ska bli intressant att se var detta slutar...........................
pejori
det slutar väl som vanligt i dessa fall huh.gif huh.gif
polisen går fri och offret får böter för våld mot tjänsteman eller för ohörsamhet unsure.gif unsure.gif
att kameror är godkända som bevismaterial gäller alla brott, utom när poliser är inblandade mad.gif mad.gif
Annlo
Jag tror nog att det kommer att bli något slags straff för poliserna i detta fall! Det är ju uppenbart vad som skett med bildbevisen!

Det finns tyvärr rötägg i alla branscher... sad.gif
....inte ens lagens långa arm kommer undan...

Annlouice
Kathy
CITAT (pejori @ 12-03-2005, 10:21)
.......att kameror är godkända som bevismaterial gäller alla brott, utom när poliser är inblandade mad.gif mad.gif

Är det så??? blink.gif huh.gif
Hur kommer det sig?
pejori
CITAT (Scrollan @ 12-03-2005, 18:29)
Är det så??? blink.gif huh.gif
Hur kommer det sig?

hörde på nyheterna att poliserna påstår att kameran inte uppfattade att 64-åringen slog dom, så den skulle inte gå att åberopa som bevis blink.gif blink.gif
och enl. en rättslig expert så är den inte tillräklig för att fälla dom sad.gif sad.gif
blir det så, så kan alla övervakningskameror skrotas ohmy.gif ohmy.gif
även dom som registrerar "vanliga" brottslingar unsure.gif
zaaritha
Poliser undgår straff i ca 75% av anklagelser riktade mot dem!
Jag litar inte på poliser, har ej gjort se´n jag var 12 år!
Så, man (jag) vänder mej då ej frivilligt till poliskåren...............
Kathy
CITAT (pejori @ 12-03-2005, 18:34)
CITAT (Scrollan @ 12-03-2005, 18:29)

Är det så???  :blink:  :huh:
Hur kommer det sig?

hörde på nyheterna att poliserna påstår att kameran inte uppfattade att 64-åringen slog dom, så den skulle inte gå att åberopa som bevis blink.gif blink.gif
och enl. en rättslig expert så är den inte tillräklig för att fälla dom sad.gif sad.gif
blir det så, så kan alla övervakningskameror skrotas ohmy.gif ohmy.gif
även dom som registrerar "vanliga" brottslingar unsure.gif

........Eehhh...."kameran uppfattade inte att 64-åringen slog poliserna?" blink.gif blink.gif blink.gif

Kunde de inte komma med en annan förklaring? blink.gif
netaave
Övergrepp i rättssak heter det här om du eller jag skulle ha gjort det, men nu var det poliser...... mad.gif
pejori
nä..det var det bästa dom kom på.. rolleyes.gif rolleyes.gif
*Felix matte*
Sorgligt men sant sad.gif De flesta poliser frias...Tyvärr... i detta fall så finns ju bildbevis...och att säga att bildsekvenserna tas med sekunders mellanrum och därför just de där pensionären "slog" poliserna skulle ha förblivit "ofilmad"... Det finns väl ingen vettig människa i hela världen som tror på det. mad.gif
Kathy
CITAT (pejori @ 12-03-2005, 22:38)
nä..det var det bästa dom kom på.. rolleyes.gif rolleyes.gif

biggrin.gif sad.gif laugh.gif mad.gif biggrin.gif huh.gif sad.gif
Kathy
Poliskvinnans version om händelsen:

http://www.blaljus.nu/
Ralf
Sedan är det ju så att denna Förtidspensionär Åkw inte lär vara guds bästa barn... det talar nog emot honom o för poliserna, sorgligt men sant.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon