Full version: Får det låta så?
gammelnalle
mad.gif mad.gif Felfinnanren Majjister Bezzerwisser Mezzerschmith granskade Så ska det låta i går kväll...

Men blir inte glad åt att man sprider missinformation...

Bl.a. så påstods (i texten samtidigt som låten) att (Sitting at the )-"Dock of the bay" skrev av någon annan än Steve Cropper och Otis själv... (huruvida två personer kan "skriva själv" ...låter jag vara osagt,,,)

Steve var studiomusiker (gitarr) bl.a. på Mar-Keys reckords och på legendariska Stax. och hörs på ett otal klassiker.. samt kompositör.
Han spelade bl.a. i Booker T. and the MG's och på skivor med Otis Redding, Wilson Pickett, Sam and Dave, Eddie Floyd m.fl.

Otís spelade in Dock of the bay , 7 december 1967.bara tre dagar innan han så tragiskt dog i en flygolycka.

http://www.lyricsdepot.com/otis-redding/si...of-the-bay.html

Och ännu pinsammare var att "Helt ooootroligt" själv påstod att "Something" som Lill Lindfors så vackert tolkade var en Lennon McCartney-komposition,,,,

Herr Harrysson: Din nästan namne Harrison vände sig nog i graven eller uppe i musikhimlen....

majjister bezzerwizzer mezzerschmidt
biggrin.gif biggrin.gif biggrin.gif

PS Jag GILLAR programmet...
Annlo
Jag håller på dig! Någon ordning o reda på torpet ska det va'! tongue.gif

Annlouice
TeliaNet
nä, det enda raka det är att lyssna på björn rosenström
pejori
reagerade också på påståendet att det var en lennon-macartney låt smile.gif smile.gif
stackars george vad yr i huvudet han ska blir av roterande i graven huh.gif
dom döper nog om honom till "karusellen" i himelen laugh.gif
Eva i Skåne
Jag gillar också programmet, ett av de få program jag helst inte missar.

Så skulle då en av mina favisar vara med. Vilken flopp sad.gif Lill Lindfors var ju helkass igår. unsure.gif
gammelnalle
N.Neville påstod de att det var som skrev Dock of the bay...

kollade prexcis reprisen...

så det så...

Majjistern har slagit till igen....
lotta_
CITAT (gammelnalle @ 12-03-2005, 15:03)
Men blir inte glad åt att man sprider missinformation...

Instämmer, facit måste vara korrekt.

Annars så tycker jag att det var en jättebra omgång igår, förutom Lill Lindfors som blev en besvikelse.
Kathy
CITAT (Eva i Skåne @ 12-03-2005, 16:51)
Jag gillar också programmet, ett av de få program jag helst inte missar.

Så skulle då en av mina favisar vara med. Vilken flopp sad.gif Lill Lindfors var ju helkass igår. unsure.gif

Det hade ju varit kul om Lill Lindfors sjungit något annat, som inte inte brukar sjunga. unsure.gif
Lite mer "bjuda på sig själv".
Som när Martin Senmarck och Robert Gustafsson var i ett lag! biggrin.gif
De var otroligt bra bägge två!! laugh.gif
lotta_
CITAT (Scrollan @ 12-03-2005, 18:26)
Det hade ju varit kul om Lill Lindfors sjungit något annat, som inte inte brukar sjunga.  :unsure:
Lite mer "bjuda på sig själv".

Lill är van att ha full kontroll över sina framträdanden och sina musiker. Om man ska tro på tidningsreportagen som skrivits om henne så är hon väldigt, väldigt noga och precis av sig.

Med det i minnet så förstår jag varför hon var så "tam" igår kväll.

... men jag gillar henne ändå wub.gif
zaaritha
Låten skrevs definitivt av Otis Redding/ Steve Cropper!!
Jättebra låt--även i Percy Sledge`s version!!
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon