Vad besviken jag blev när jag tittade in på skånska byggvaror! För en tusing till så hade jag fått större yta,(6,1 i.s.f 5,2) fyra fönster istället för ett + en mycket bättre höjd. Jag köpte mitt juliana på försäsongen i fjol, så jag fick med sockeln på köpet. Annars hade det bara skilt 150 kr. Om det är nån kvalitetsskillnad vet jag ju inte, men tror väl inte det kan skilja så mycket. Ser mig om efter ett större redan efter ett år. Så till er som går i köptankar, köp minst en stl större än ni tänkt. (om plats o ekonomi finns)
Mvh Mattias
kerstin z5-6
12-03-2005, 18:51
Ja det är en vanlig erf -allt under 10 kvm känns väldigt fort trångt och blir ofta så hett att de är svårt med odlingarna ...
Jag valde mellan willabs juliana och skånska byggvaror, jag vet att det var billligare hos skånska bygggvaror, men de hade bara 2 eller 3 års garanti på plasten medans willab hade 10 års. På aluminiumramen var det 20 års garanti hos skånska byggvaror och 12 år på willab. Jag valde med plast och då kändes det säkrare med 10 års garanti, men det spelar kanske ingen roll...
Jag håller på att välja växthus, har fastnat mest för Juliana på 12 kvm.. Ni som har Juliana är ni nöjda? Det blåser nämligen väldigt mycket där jag bor på Söderslätt så det måste vara stadigt.
Muguet
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du
klicka här.