Full version: FFF
Sollan
Kom på mig själv i morse när jag med rösten i falsett pratade med en ny liten tomatplanta som kommit upp.
"Nämen heeej.... lilla tuttenuttsingen tå töt man är..... Skulle det vaja bja med en liten dusch kanse.... lille pluttenutten, åj, åj åj...."

Vid närmare eftertanke insåg jag att jag gör så med varje grodd som kommer upp. Står med huvudet inne i såhyllan och pratar barnspråk...
Agger
*Viskar* Det har jag också gjort nu, med mina Lövkojor.

Helledudingen, har NI tittat upp?
.....Sambon tittade lite under lugg, och sa: Vad svarade dom?

-Nämen, dom e ju bara bebisar, dom kan ju inte prata ännu. Sa jag på barnspråk.

smile.gif smile.gif biggrin.gif

Ja,Herrejisses sa han och gick... laugh.gif laugh.gif
jeno
Men men men... Man SKA ju prata med sina blommor?!? Och bebisar förstår inget annat än bebisprat ju... rolleyes.gif
Sollan
Så skönt att det inte bara är jag som jollrar med bebisarna...
Faktiskt så "pjataj jag med frösimösingarna" också när jag sår... wink.gif
Sulawesii
Klart att man ska hälsa dem välkomna när de kommer upp smile.gif !
Helen i Piteå Zon 5
Visst är det skönt att veta att man inte är ensam med sitt "fjoller"? biggrin.gif laugh.gif rolleyes.gif / Helen
bergslagen
Det första jag sa till mina nävor var, va kommer ni redan?
Helst hade jag velat putta ner dom igen,
undrar om dom kommer straffa mig nu?

M
Ewa L
Vadå?? Vad menar ni?? Är inte detta fullständigt normalt??? huh.gif

Det trodde jag. tongue.gif biggrin.gif
kerstin z5-6
det är normalt wacko.gif biggrin.gif biggrin.gif
*Eko*
Skönt att se att jag har hamnat rätt!
Skönt att se att jag inte ensam är så "tokig"
Skönt att höra alla kärleksfulla röster .... både till plantor och till varandra!! wub.gif
Annki
Själv har jag skällt ut tre pelargoner idag som gått iknopp redan! De är bara sticklingar för f-n! Sen nöp jag av blomknopparna.

Okey... erkänner att det sved i hjärtat. Men man ska ju göra så, om de ska buska till sig och bli fina? Då var det lika bra att ta det direkt vid hemkomsten, medan adrenalinet fortfarande är på toppnivå.

Får nog gå ut och snacka lite med spikklubborna, nyfödda, helledudingen... om det inte räcker med lysrör som dränker köket i ljus. Mitt kök är just nu är allt annat än privat. Grannarna kan kolla in mig i strålkastarljus! smile.gif Stackars grannar!
bergslagen
Annki, det var skönt att höra!
M
Annlo
Jo,jo, det är tur att psykakuten inte gör oannonserade hembesök laugh.gif

En och annan skulle ligga risigt till sleep.gif ...även jag tongue.gif

Annlouice
Christoffer
Det är det som kallas kärlek till sina plantor! biggrin.gif
mulle
Förra vintern stod det i AoT att de träd som står ytterst i en skog och alltså utsätts för mest vind blir starkast. Skribenten i AoT spekulerade i om berörning kan påverka också mindre plantor.
Om det gör det borde vi inte bara prata med frösådderna utan också smeka dem...
Mulle
Susanna
CITAT (mulle @ 16-03-2005, 12:17)
Förra vintern stod det i AoT att de träd som står ytterst i en skog och alltså utsätts för mest vind blir starkast. Skribenten i AoT spekulerade i om berörning kan påverka också mindre plantor.
Om det gör det borde vi inte bara prata med frösådderna utan också smeka dem...
Mulle

rolleyes.gif rolleyes.gif wub.gif

Det tror jag att jag ska börja med! Hihi (jag är dålig på att prata med mina plantor, detta passar mig bättre!)
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon