såg i affärn att isbergssalladen kostade 50:-/kg (ja 49:90 då...)
SPANSK!!! Nej tack...
Hur odlar man den själv NU!! innan växthuset kommer igång...???
gjorde ett sök här på odla...men hittade inget lämpligt (eller också söker jag fel!! vilket skulle kunna vara troligt...)
Åsa, mälardalen zon 2
13-03-2005, 13:03
50kr för isbergssalladen var billigt jämfört med här 70kr/kg (på Vi såg jag när jag var där igår)
Det brukar gå att så sallad i kruka ex. plocksallat brukar fungera man brukar dock behöva ett svalt och riktigt ljust ställe både vid groning och vidare odling.
Ev. kanske även isbergssallat fungerar men jag tror inte att den knyter sig till ett huvud i kruka, men några blad borde man lyckas få i kruka.
Ullet
13-03-2005, 13:26
Den ideala tempen för att sallad ska gro är 15°, det blir lätt väl varmt i växthuset har jag märkt. Men har du någonstans att förgro där det är 15° så ska isbergssallad inte var nåt svårt att få till.
kerstin z5-6
13-03-2005, 15:37
Lysrör - svalt , nema problema
gammelnalle
13-03-2005, 15:56
Blev lysröret utan mat???? Svalt den stackarn...
TACK för tips och råd..
Måste nog testa....
bergslagen
20-03-2005, 01:26
Gillar du ruccola? Gror i ljust fönster på några dagar o skiner solen så ligger snart bladen på mackan! M
gammelnalle
20-03-2005, 13:18
Rock-ola var en Jukebox.... men hans brorsa Ruccola känner jag inte till.. iallafall inte till namnet...
Men jag skall kolla upp detta.!!
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.