krukan
Sdde fr ngra veckor sedan rosenviva i en kruka. En frsta planta kom upp, den vxte sig strre och ser nu ut s hr:

Efter stratifiering fick jag upp en ynka planta till, med ett helt annat utseende! Denna tror jag i sjlva verket r rosenvivan:

Frgan r nu vad den andra r? Har jag mt vrdat ett litet ogrs, eller har det smitit in ett annat fr i psen jag kpte? Ngon som tror sig veta vad jag har?
sa, mlardalen zon 2
Nr 2 tycker jag ser ut som ngon mlla (tycker det ser ut som svinmlla den brukar vara sdr lite mjlig)

Mllor brukar nog ofta anses som ogrs men det r en spenatslkting och brukar g att ta.
sa, mlardalen zon 2
Kan lgga till att jag inte tycker nr 1 ser ut som en rosenviva heller pminner mera om rosenskna eller ngot liknande.
kerstin z5-6
ohmy.gif Tvan r def ett ogrs smile.gif
krukan
nr 1 luktar vldigt gott frn bladen. Lite stt och blommigt. Rosensknan verkar ju vara lik den p bladen. Vet ni om den luktar frn bladen?

mad.gif r vldigt arg att den verkar som jag inte ftt upp en enda rosenviva frn alla mina frer! Har i alla fall ngra kvar, tror ni det r fr sent att gra ett nytt frsk? Annars blir jag ledsen sad.gif
Detta r en "enklare" version av forumet. Fr att se forumet med formatering och bilder kan du klicka hr.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon