Sollan
Sambon tyckte vi (han?) skulle snickra ihop en utomhussoffa med ryggstöd och förvaringsutrymme under sittdelen. Med lock så man lätt kan stuva undan alla pinaler som flyter runt i trädgården.
Har någon förslag/ritning eller någon länk till "gör-det-själv" sida på nätet?
Eva i Skåne
Har ingen beskrivning, tyvärr

men det slår mig när jag läser...

att det nog får vara en jäkla stor soffa rolleyes.gif
Åtminstone om jag tänker på hur mycket som kan "flyta omkring" hos mig. laugh.gif laugh.gif
Sollan
En s-t-o-r eller många små... sleep.gif
Agger
Jag har ingen soffa direkt, men väl en låda, som man kan sitta på. Den står på farstukvisten, mot väggen som får agera ryggstöd. I lådan ryms det mycket smått och gott. På sommaren har vi alla spel där, krocket, badminton, kubb mm. På vintern har vi ved i den. Jättepraktiskt. Lådan kanske inte är världens snyggaste, men den är oumbärlig:)

Sommartid lägger jag några sittkuddar på den, och något litet arr. av blommor. Och...voila! Det blir en mysig plats för en kaffekopp.

Om du vill kan jag fota den så du får se hur den ser ut.
160kvm stort hus
Under... Trädgårdsbygge finns det en beskrivning på hur man bygger en soffa med förvaring.

Mvh G
Sollan
Jag var in och kollade på Trädgårdsbygge men hittade inget. Tacksam för länk!
Och ja, fota gärna och lägg i albumet så kilar jag dit och kollar
lotta_
Fick ett reklamblad från JYSK idag, där fanns en förvaringslåda i plast för trädgårdsdynor à 350 kr. Kanske det vore nåt?
Sollan
Jo jag såg samma sak men... Tycker det blir trevligare med något i trä, med ryggstöd så man bekvämt kan pusta ut. smile.gif
gammelnalle
Gå och titta på Jysk (eller var du kan hitta liknande..) Ta med tumstock...
MÄT!! Du behöver ju inte säga att du skall göra en själv....

Sen går du hem och och gör en enkel skiss. På vägen hem går du in på BIBLIOTEKET och ber dig hjälpa dig hitta lämpliga böcker....

Hemma , färdig skiss... (du har fått massor av spännande tips i böckerna.. och vet ungefär vilka dimensioner på brädorna...
Gör en "kaplista" av vad du behöver... sen raskt iväg tilldin träleverantör...

Våren är räddad....

Glöm inte köpa hem PLÅSTER!!!

biggrin.gif laugh.gif

Lycka till
Ewa L
Vi hade en riktigt snygg soffa/förvaringsmöbel för barnens ute-leksaker när de var små. Dessa kan ju vara rejält skrymmande. Minns att den var enkel att göra, men också bekväm.

Skall skanna in en bild men hinner inte förrän torsdag.
KURT
Tidningen "Gör så här" har säkert någon beskrivning http://www.gorsahar.se/ . Men för att kunna läsa deras artiklar i pDF-format måste man ha prenumerations nummer. Annars kanske man kan leta reda på en arikel på deras hemsida och sedan läsa den i tisdninen på något bibliotek.
Agger
Här kommer bilderna på förvaringsbänken.
Sargen är gjord av pärlspont, för det tycker jag e fint smile.gif
Locket är formplyfa...den där väderbeständiga sorten.
Som du ser har jag lämnat en del av locket "icke öppningsbart" för att inte behöva plocka bort all dekoration när den ska öppnas.

Måtten på denna är: B:1800mm H: 500mm D: 550mm

Modellen går ju säkert att modifiera, om man t ex vill ha ryggstöd på den.

160kvm stort hus
Hej!
Hr ingen aning om hur man länkar. men om du söker på hörn i trädgårdsbygge så får du bla upp. Hörnsoffa på balkong.
Det är jag som har startat tråden.

Mvh G
gammelnalle
Att länka:
Gå in på tråden MARKERA antingen adressfältet (oftast längst upp) eller högerklicka och markera (med musen) KOPIERA
SEN trycker du på rutan LÄNK här ovanför och kopierar in den adress du har kopierat.Skriver vad du vill kalla den... och förhoppningsvis VIPS så funkar det...

ATT SÖKA (för er som är ovana) tÄNK på att artikeln kan vara mer än 30 dagar gammal.... Måste markeras...
carol
agger - vilken fin bänk! wub.gif
Agger
CITAT (carol @ 16-03-2005, 07:58)
agger - vilken fin bänk! wub.gif

Ååh, tack! wub.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon