Full version: Frangipani
Lavendela
Hallå!

Vet någon var man får tag i en Frangipaniplanta? Eller plumeria heter de visst på latin.
Hoppas ni vet!
Njut av den här bildlänken!

Ulrika
Frangipanifoton
Ingrid på Västkusten
Visst är det FINA!

Frön kan köpas ifårn t ex Chiltern seeds- jag såg en livs levande planta här i Gbg en gång. Synd att de får rött spinn så lätt bara.....

Hälsar Ingrid

Något för det tropiska vinterträdgården kanske?
Trädgårdsmannen
Jajjamän, rätt in i djungeln i din vinterträdgården tycker jag tongue.gif

Har inte sett den förut, ser nästan ut som ett bladverk som hos Clivian - blommar den först vid en viss ålder eller hur är det?
Ingrid på Västkusten
Storlek - tror jag.

Ingen som får någe gjort på jobbet va?

Hälsar Ingrid med ett skratt
Trädgårdsmannen
Jo jobbet är en jättebra plats att vara på när man skall hålla stenkoll på forumet för här har vi bra och snabb uppkoppling till Internet, annat är det hemma på landet där datorn är en hejare på att krascha...bredband kan inte ens ses med kikare...
kerstin z5-6
haha en Fragipaniplanta hittade jag påOBS! varuhuset en gång -de måste haft en framåt inköpare den våren..
Tyvärr var det 2 år innan jag blev galen så jag hade noll koll o den dog av ett spinnangrepp sleep.gif
Ina
"Plumeria shots that will blow your mind" - stod det på sidan med bilder.... Alltför sant! Jag vill också ha en vinterträdgård!!! YNK!! sad.gif biggrin.gif
Åsa K, zon 1
*Plumeria*

.....köpte jag från Impecta, 5 frön varav 4 har grott och är nu ca 8 cm laugh.gif

De grodde fort......nu återstår det att se om de överlever. Det skall ta några år innan de blommar och jag kan binda en lei-krans biggrin.gif

Ina...du får snart skaffa dej en vinterträdgård sad.gif

Och naturligtvis....grodde jag dem på jobbet....det är ju där jag är mesta tiden mad.gif

nattinatt
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon