Full version: Kaktusfråga
Sulawesii
Kan man identifiera kaktusar utan att de blommat?
Min får aldrig stå svalt på vintern, så några blommor lär det aldrig bli. Men, det vore roligt att veta dess namn.
LillaTiger
Hur ser den ut?
Sulawesii
Hm.... lite svårt att förklara. Jag ska ta en bild. Återkommer i morgon!
Sulawesii
Tog några dagar..... här är iallafall bilden:

Kaktus

Dålig bild får återkomma med ny om det behövs.
pejori
chamaecerius smile.gif
krypkaktus wub.gif
Sulawesii
Hm.... är du säker?
Taggarna är annorlunda mot de krypkaktusar jag sett. Men, å andra sidan är jag inte alls välbevandrad i kaktusvärlden.
LillaTiger
Jag vet vad det är för kaktus du har, men jag har inte hittat namnet på den än. sad.gif
Så här såg mammas kaktus ut i sommras när det blommade. Ljusgula söta blommor. wub.gif

Rossi
CITAT (Sulawesii @ 16-03-2005, 19:44)
Tog några dagar..... här är iallafall bilden:

Kaktus

Dålig bild får återkomma med ny om det behövs.

Jag tycker att det ser ut som något slag av Mammillaria. Det är ett stort släkte med många olika utseenden. Om du söker på google bild så ska du få se vilka olika varianter du får fram.

Mammillaria är lättskötta och kan fås att blomma även utan svalt på vintern - även om det är det mest optimala.
Rossi
CITAT (LillaTiger @ 23-03-2005, 13:07)
Jag vet vad det är för kaktus du har, men jag har inte hittat namnet på den än. sad.gif
Så här såg mammas kaktus ut i sommras när det blommade. Ljusgula söta blommor. wub.gif

Även detta ser ut att vara ett slag av Mammillaria.
Sulawesii
Tror att jag hittat den!
Tack Rossi!

Kolla här, Lilla Tiger!
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon